به گزارش شنبه ایرنا؛ عبدالرضا چراغعلی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان اظهار داشت: به عنوان مثال آمار طلاق در گلستان همواره رشد داشته است به گونه ای که در گذشته به ازای هر 12 ازدواج یک طلاق به ثبت می رسید ولی امروز هر 4.5 ازدواج در استان به یک طلاق منجر می شود.
وی بیشترین طلاق ثبت شده در استان گلستان را مربوط به شهرستان بندرگز عنوان اما به جزئیات آن اشاره نکرد.
وی خودکشی را یکی دیگر از آسیب های اجتماعی در استان گلستان برشمرد و افزود: عملکرد دستگاه های مرتبط در انجام فعالیت های پیشگیرانه برای مقابله با این معضل قابل قبول نیست و ضرروت دارد اقدامات جدی و اثرگذار در این حوزه شتاب گیرد.
چراغعلی به معضل حاشیه نشینی در گلستان نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه باید اذعان کرد که رشد چشمگیر مهاجرت به شهرهای استان باعث شده تا آمار آن از متوسط کشوری بالاتر باشد که می طلبد برای مقابله با آن تمهیدات جدی تری پیش بینی شود بویژه آنکه مهاجرت سایر معضلات همچون حاشیه نشینی و بزه های اجتماعی را با خود به دنبال دارد.
به گزارش ایرنا در استان گلستان؛ شهرستانهای گرگان و گنبدکاووس به نسبت سایر شهرها با معضل حاشیه نشینی مشکل بیشتری دارند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان در ادامه گفت: استانداری برای مقابله با آسیب های اجتماعی ستادی را تشکیل داده تا به نهضت انجام فعالیت های پیشگیرانه دستگاه ها شتاب داده شود.
چراغعلی رسانه های ارتباط جمعی را به مشارکت فعالانه در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان فراخواند و اظهار داشت: بررسی دلایل عمده افزایش آسیب های اجتماعی همچون طلاق، خودکشی، اعتیاد، حاشیه نشینی و نظایر آن نیازمند برگزاری میزگردهای تخصصی است که رسانه ها می توانند با نقش آفرینی اثرگذار به واکاوی آن کمک کنند.
استان گلستان حدود یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت را در 30 نقطه شهری و یک هزار و 75 روستا جای داده است.
3014 /6203
*خبرنگار: مجید میهن دوست **انتشاردهنده: کرمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.