به گزارش ایرنا صادق ریاضی پنجشنبه در آستانه 7 اسفند روز وکیل در نشستی خبری افزود: همچنین 64 فقره شکایت دیگر مربوط به شاکیان خصوصی از وکلا و کارآموزان وکالت استان گلستان بوده است.
وی اظهار کرد: در همین بازه زمانی 152 پرونده در دادسرای انتظامی گلستان مختومه شد که از این تعداد برای 117 فقره قرار منع تعقیب، برای 34 فقره کیفرخواست و برای یک مورد عدم صلاحیت به رسیدگی صادر شد.
وی ادامه داد: همچنین در مدت 11 ماه نخست امسال 212 پرونده جریانی در دادسرای انتظامی داشتیم که 152 فقره آن مختومه شد و اکنون 60 فقره پرونده جریانی در دادسرای انتظامی این کانون در دست رسیدگی است که از این تعداد 52 پرونده مربوط به سال 95، پنج فقره پرونده مربوط به سال 94 و سه فقره مربوط به سال ماقبل آن می باشد.
ریاضی در خصوص موضوع شکایات و گزارشات گفت: حضور نداشتن در جلسات رسیدگی، تمرکز امور وکالتی در محل غیر از محل اشتغال، اختلافات دستمزد بین وکیل و موکل و رفتار خلاف شان وکالت مهمترین آن بوده است.
رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان به آمار مربوط به وکالت تسخیری اشاره کرد و یادآور شد: در 11 ماه ابتدای امسال پرونده های تسخیری از دادگاه ها و دادسراهای استان 367 فقره بود که 414 وکیل تسخیری این پرونده ها را به عهده داشتند.
به گفته ریاضی براساس آمار موجود طی ماه های فروردین تا بهمن امسال 2484 نفر در دادسرای گرگان مشاوره گرفتند و در بحث مشاوره و معاضدت در زندان گرگان هر هفته 2 نفر از وکلا به تعداد زیادی از مددجویان مشاوره دادند.
وی با بیان این که در همین مدت 850 نفر از مردم با مراجعه به کانون از خدمات مشاوره رایگان حضوری بهره مند شدند؛ اضافه کرد: از مجموع 523 نفر وکیل پایه یک دادگستری در گلستان 155 نفر زن و 368 نفر مرد هستند.
3014/6203
*خبرنگار: مجید میهن دوست
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.