علی نظری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: علاوه بر این به دلیل تغییر اقلیم و خشکسالی چند سال گذشته، روان آب ها نیز در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه قبل 60 تا 71درصد کاهش یافته است.
طبق گزارش شرکت آب منطقه ای در استان گلستان 45 رودخانه به طول 2700 کیلومتر جریان دارد که در شرق حوضه خلیج گرگان 5 رودخانه، در حوضه قره سو 15 رودخانه، در حوضه گرگانرود 22 رودخانه، در حوضه اترک سفلی 2 رودخانه و در حوضه نکارود علیا یک رودخانه روان است.
نظری به وضعیت خوب بارش برف در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان نیز اشاره کردو گفت: خوشبختانه در حوزه بارش برف در استان از شرایط خوبی برخوردارهستیم .
وی در خصوص وضعیت مخازن سدهای استان، اظهار کرد: اکنون 99 میلیون مترمکعب آب پشت سدهای استان ذخیره است، در حالی که در مدت مشابه سال قبل 110 میلیون مترمکعب آب ذخیره بود.
به گفته وی؛ در استان 14 سد فعال با ظرفیت 300 میلیون متر مکعب وجود دارد که در سطح گلستان پراکنده است.
گلستان در سال های اخیر به دلیل کاهش نزولات جوی و کم توجهی به مصرف بهینه با مشکل خشکسالی و چالش تامین آب مواجه شده است و لازم بوده که مدیریت منابع آب در این استان هرچه بیشتر جدی گرفته شود.
استان گلستان با بیش از 20 هزار کیلومترمربع وسعت و جای دادن یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد که اقتصاد ساکنان آن برپایه فعالیت در بخش های کشاورزی و دامپروری است.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.