به گزارش شنبه ایرنا این موسسه ها پیش از این با نام «موسسه اعتباری آرمان ایرانیان» فعالیت می کردند‌ که قرار است موسسه اعتباری کاسپین نسبت به پاسخگویی به سپرده گذاران این تعاونی های منحل شده طبق اولویت تعیین شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.
تارنمای این موسسه نوشت: فرآیند ارزیابی املاک و اموال تعاونی های منحل شده از سوی هیات کارشناسان رسمی دادگستری در دست انجام است و طبق قوانین و مقررات، اموال و املاک و دارایی های همه آنها به موسسه اعتباری کاسپین انتقال می یابد.
بر اساس اعلام این موسسه تا پیش از انتقال اموال و دارایی این تعاونی های هشتگانه هیچ اقدامی از سوی این موسسه برای پرداخت وجوه سپرده ها صورت نمی پذیرد و به محض دستیابی به مقدمات لازم با نظارت بانک مرکزی و مرجع قضایی اقدام می شود.
این موسسه اطلاعات در این زمینه را در تارنمای خود به نشانی www.caspianci.ir قرار داده است.
به گزارش ایرنا بانک مرکزی نهم آذرماه اعلام کرد: موسسه اعتباری کاسپین دوازدهم اسفندماه پارسال بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار (پنجم آبان 1394) با انحلال برخی تعاونی های اعتبار مانند تعاونی اعتبار فرشتگان، تشکیل شد.
بر پایه اعلان بانک مرکزی، هیات مدیره این موسسه موظف است در چارچوب قوانین و مقررات، همه دارایی ها و بدهی های این تعاونی ها را انتقال دهد.
7229

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.