محمد تقی رجایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باغداران شهرستان های گرگان، کردکوی و بندرگز نگران وقفه موقتی در خرید این پرتقال ها نبوده و در کوتاه ترین زمان با رفع مشکل صف طولانی در مقابل مراکز فرآوری از جمله در ارومیه، خرید دوباره از سرگرفته می شود.
به گفته وی ؛ پرتقال درجه سه خریداری شده به نرخ تضمینی هر کیلوگرم پنج هزار و 500ریال از باغداران استان برای دو مراکز فرآوری در ارومیه و جیرفت ارسال می شود.
وی افزود: از اوایل ماه جاری تاکنون پنج هزار و 650 تن پرتقال درجه سه از باغداران استان خریداری و به این دو مرکز فرآوری حمل شده است.
رجایی همچنین از اضافه شدن دو مرکز فرآوری در ارومیه برای دریافت پرتقال های خرید تضمینی شده، خبر داد و گفت: این اقدام تعاون روستایی برای کاهش زمان ایستادن در صف مقابل مراکز فرآوری و کاهش خواب 6 روزه کامیون های حامل پرتقال است.
به گزارش ایرنا خرید پرتقال درجه سه تضمینی از باغداران گلستان از هفتم دی امسال آغاز شده است.
تعاون روستایی گلستان خرید تضمینی پرتقال درجه سه از باغداران سه شهرستان گرگان، کردکوی و بندرگز تا 10 هزار تن پیش بینی کرده است.
بروز سرما، یخبندان و کاهش دما تا منفی 14 درجه سانتیگراد در اواخر آذر امسال در استان گلستان باعث خسارت سنگین باغداران بویژه در حوزه باغات مرکبات شد.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.