ابراهیم غفاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بخش مددجویان سازمان بهزیستی و این اداره کل، از مجموع این تعداد تماس، 103 درخواست، واجد شرایط ارائه خدمات تشخیص داده شدند، که یکصد مورد آن در حوزه توانبخشی و از معلولین تحت پوشش بودند.
وی اظهار داشت: در این بخش 47 نفر از معلولین جسمی حرکتی، 28 نفر معلول ذهنی، 15 نفر از روشندلان، 13 نفر اعصاب و روان، 6 نفر معلول شنوایی و 2 نفر دیگر معلول ضایعه نخاعی هستند.
وی ادامه داد: از میان تماس های واجد شرایط ارائه خدمت، شهرستان های گرگان، آزادشهر، بندرترکمن، بندرگز و کردکوی به ترتیب 18، 12، 10، چهار و یک تماس را به خود اختصاص داده اند و شهرستان های رامیان و مینودشت، گنبدکاووس و کلاله، آق قلا و گالیکش، مراوه تپه و علی آباد کتول به ترتیب 9، هشت، هفت و پنج تماس را داشته اند.
غفاری گفت: بیشترین خدمات درخواستی واجد شرایط 'تعمیر مسکن' با 27 مورد و کمترین خدمات درخواستی 'مناسب سازی خودرو' با سه مورد بوده است که به ترتیب دیگر خدمات درخواستی، کمک موردی 24 تماس، افزایش مستمری 14 مورد، اشتغال 13 نفر، تقاضای تحت پوشش هشت نفر، تسهیلات مالی 6 نفر، کمک هزینه تحصیلی چهار نفر و معافیت سربازی و کمک هزینه ایاب و ذهاب هر کدام سه نفر در این سامانه ثبت شد.
مدیر کل بهزیستی گلستان افزود: سامانه سامد یکی از اقدامات موثر دولت یازدهم است که با هدف افزایش ارتباط مستقیم مردم با مسئولین راه اندازی شده تا همه مردم در هر کجا که هستند بتوانند، ایده ها، پیشنهادات، انتقادات، شکایات و درخواست های خود را مطرح و ازمسئولین مطالبه کنند.
وی اظهار داشت: در مدت حضور خود در دفتر سامد که روز گذشته انجام شد، به درخواست ها و شکایات بیش از 50 نفر از مددجویان بهزیستی که با این سامانه تماس گرفته بودند، به صورت مستقیم پاسخ داده شد.
وی ادامه داد: موارد و مسائل مطرح شده ازسوی مددجویان به دقت پیگیری و اقدامات لازم در حد مقدورات سازمان بهزیستی صورت خواهد پذیرفت.
3014/1860
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.