رضا شجاعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ثبت و راه اندازی این باشگاه ها با هدف افزایش سرانه مطالعه کتاب و نیز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان بوده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون 310 نفر از کودکان و نوجوانان گنبدکاووس عضو این باشگاه ها هستند که هرکدام بین 12 تا 15 عضو دارد، افزود: این باشگاه ها با همکاری کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مروجین کتاب و کتابخوانی در برخی محلات، مساجد، مدارس و مجتمع های مسکونی این شهرستان تشکیل شده است.
شجاعی، ارتباط بین اهل قلم و کودکان و نوجوانان، افزایش توان بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در آنان و گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام کارگروهی را از دیگر اهداف راه اندازی باشگاه های کتاب و کتابخوانی ویژه کودکان و نوجوانان در گنبدکاووس برشمرد.
وی همچنین از برگزاری جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی بین باشگاه های فعال در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: گنبدکاووس یکی از 16 شهر کشور در برگزاری این رخداد فرهنگی و نامزدی برای کسب شهر پایتخت ایران است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس، بهره مندی از مزایای تخفیف خرید کتاب و فراهم شدن زمینه نقد کتاب از طریق نوشتن نامه به نویسنده را از مزایای عضویت در باشگاه های کتاب و کتابخوانی برشمرد و گفت: آثار برتر هر باشگاه، درجام باشگاه های کتاب و کتابخوانی به مرحله کشوری راه پیدا می کند.
هم اکنون در شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت، سه کتابخانه عمومی و سه کتابخانه مشارکتی با مجموع 70 هزار جلد کتاب و بیش از 50 هزار عنوان فعال است و سه هزار و 800 عضو فعال از خدمات این کتابخانه ها استفاده می کنند.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.