موضوع ویژه این شماره فصلنامه زیست آیین پرداختن به ابعاد علمی و خدمات دکتر مجید مخدوم از چهره های ماندگار محیط زیست ایران است.
چاپ مقالاتی با موضوعات محیط زیست و فراورده های غذایی تراریخته، اهمیت محیط زیست در تعاملات اجتماعی و فریدونکنار یا سیاه چاله کشتار و نسل کشی حیوانات از جمله این مقالات است که به قلم فعالان محیط زیست و تحلیل گران این بخش نوشته شده است.
بخش گفت و گو دیگر بخش این فصلنامه است که در این شماره به دکتر مخدوم اختصاص داشته و ابعاد شخصیتی و تلاش های این فعال و استاد دانشگاه محیط زیست در گفت و گو با چند صاحب نظر معرفی شده است .
در بخش هایی از این گفت و گو آمده است : سال 59 پس از پایان تحصیلات در خارج کشور که به ایران آمدم اولین ماموریت دولتی من ادغام سازمان جنگل ها و سازمان حفاظت محیط زیست بود . رییس دانشگاه تهران به من ماموریت داد که برو این دو سازمان را با هم ادغام کن . کار سال 59 و اول انقلاب بود . ما جلسه گذاشتیم و همه قبول کردند و در آخر نشد . می دانید چرا ؟ به این دلیل که دعوا بر سر این بود که بشو سازمان منابع طبیعی محیط زیست یا سازمان محیط زیست و منابع طبیعی . تمام زحمات 6 ماه کار ما را بردند روی هوا .
فصلنامه زیست آیین به صاحب امتیازی و مدیرمسوولی مجتبی حسینی در گرگان منتشر و با قیمت 10 هزار تومان عرضه می شود.
3091/6203

منبع ‫:‬ ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.