عادله کشمیری روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: این نمایشگاه با حضور ۵۰۰ ناشر در قالب ۲۶۰ غرفه از ۲۴ آذر به مدت ۵ روز از ساعت ۱۱ تا ۲۰ دایر است.

پیش از این قرار بود نمایشگاه سراسری کتاب امسال گلستان در مصلی گرگان برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: برای نمایشگاه کتاب امسال ۸ میلیارد ریال بن خرید کتاب توزیع خواهد شد که غرفه داران مکلف به ارایه تخفیف ۱۰ درصدی هنگام خرید بوده و تخفیف تا سقف ۳۰ درصد هم برعهده ناشران است.

کشمیری گفت: افراد با مدرک تحصیلی دیپلم می توانند تا سقف یک میلیون ریال و از فوق دیپلم به بالا تا سقف یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بن تهیه کنند.

وی ادامه داد: امسال بن خرید کتاب پیش فروش نشده و تا ۲ هفته بعد از نمایشگاه امکان استفاده باز آن در کتابفروشی های استان وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان همچنین گفت که نشست تخصصی با موضوع گام دوم انقلاب امسال در برنامه های جنبی گنجانده شده و کارگاه آسیب شناسی کتاب دفاع مقدس هم در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: موضوعات کتاب هایی ارایه شده در این نمایشگاه اغلب در زمینه های هنر، عمومی، کشاورزی، کودک و نوجوان، کمک آموزشی، حقوق و دانشگاهی، زبان و علوم پزشکی است.

کشمیری یادآور شد: در کنار غرفه های کتاب و حضور ۱۵ ناشر از گلستان، ۱۳ غرفه رسانه های دیجیتال هم در این نمایشگاه برپا خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: در نمایشگاه امسال در مجموع ۷۳ هزار و ۹۷۰ عنوان کتاب به ارزش ۵۰ میلیارد ریال عرضه خواهد شد این در حالی است که سال گذشته ۵۲ هزار عنوان در نمایشگاه عرضه شد و مردم استان در مجموع ۳۰ میلیارد ریال کتاب خریداری کردند.

در ۶ ماه نخست امسال ۳۹۲ عنوان کتاب در گلستان منتشر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.