استاندار گلستان در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: برای موفقیت در ارایه و فروش محصولات حاصل از تحقیقات علمی باید تولیدات را با کیفیت و قیمت منطقی و مناسب تولید و به بازار ارایه کرد.

هادی حق شناس اظهار داشت: به‌روز کردن واحدهای توسعه و تحقیقات واحدهای صنعتی و تولیدی، از جمله عوامل موثر در تولید کالای با کیفیت و ارزان و در نتیجه تجاری سازی محصولات است که باید مورد توجه مدیران این واحدها قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از کالای های وارداتی هم تراز با دستاوردهای نوین است و بر اساس نیاز روز جوامع تولید می شود اما تولید کنندگان ایرانی به دلیل متعدد از جمله کم توجهی به نیازسنجی جامعه از بازار عقب ماندند که نتیجه آن اقبال مردم به خرید کالاهای خارجی است.

وی ادامه داد: در سال های اخیر تحقیقات متعددی در حوزه های گوناگون انجام شده اما متاسفانه به این پژوهش ها کم توجهی می شود و به سبب بی رغبتی صنایع و بنگاه های اقتصادی برای بهره مندی و صرف هزینه در این حوزه، بخشی از دستاوردهای پژوهشی بدون استفاده است. 

استاندار گلستان گفت: برند گرایی و گرایش به مصرف کالاهای خارجی دارای نام خاص و مشهور، تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی تولید داخل را ابتر ساخته و آسیب های زیادی به حوزه تولید و صنعت کشور وارد شده است.

بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فناوری و فن‌بازار گلستان از امروز (یکشنبه) تا چهارشنبه ۲۰ آذر ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر در پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان دایر است.

۱۶ تا ۲۲ آذر ماه هفته پژوهش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.