علی رزاقی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی کلاله اظهار داشت: از مجموع ۴۷ شهروند بستری شده با علایم آنفلوآنزا در این شهرستان، تاکنون نتیجه آزمایش ۲ نفر مثبت بوده و بقیه بیماران که به خاطر مشکلات تنفسی تحت نظر پزشکان بستری شده اند مشکل خاصی ندارند.

وی بیان کرد: در روزهای گذشته اخباری مبنی بر مرگ ۶ شهروند کلاله ای به خاطر آنفلوآنزا منتشر شد که عاری از حقیقت بوده و مرگ آن ها ارتباطی به آنفولانزا نداشت.

رزاقی در ادامه بر ضرورت تلاش دستگاههای برای اجرای مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان تاکید کرد و گفت: انتشار بوی نامطبوع ناشی از رها شدن فاضلاب خانگی و فضولات کشتار مرغ زنده در جوی کنار خیابانها زمینه ناراحتی مردم و شیوع برخی بیماریها را فراهم کرده که لازم است با ابزار قانونی از شیوع آن جلوگیری شود.

روز گذشته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که از ابتدای شیوع آنفلوآنزا در استان تاکنون ۵ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

سراج الدین عارف نیا اظهار داشت: تاکنون ۷۲۵ نفر با احتمال ابتلا به بیماری آنفلوآنزا به تشخیص پزشک و یا ابراز نگرانی خانواده ها در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد آزمایش ۴۷ مورد مثبت بود.

وی بیان کرد: بیشتر افراد درگیر بیماری آنفلوآنزا در گلستان که ۴۱۶ نفر آنان زن بودند را شهروندان دارای سابقه بیماری با ۳۰ درصد، بالای ۶۵ سال با ۲۴ درصد و زیر ۵ سال با ۱۸ درصد تشکیل می دهند.

شهرستان کلاله با بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.