سرهنگ مجتبی مروتی امروز چهارشنبه در نشست خبری بدون اشاره به تعداد قتل های صورت گرفته در گلستان اظهار داشت: ۴۰ درصد قتل های صورت گرفته هشت ماهه امسال در استان با چاقو، ۳۰ درصد با اسلحه شکاری و بقیه با سایر آلات انجام شد.

وی کاهش هشت درصدی وقوع قتل در گلستان در هشت ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را مورد اشاره قرار داد و گفت: میانگین وقوع قتل در گلستان پایین تر از سرانه کشوری آن است زیرا در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲.۳ و در گلستان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر  ۲ نفر به قتل می رسند.

رییس پلیس گلستان با وجود سوالات خبرنگاران، آماری از قتل های صورت گرفته سالهای اخیر در استان بدلیل آنچه که حساسیت اجتماعی عنوان کرد، ارایه نداد اما گفت: طی هشت ماهه امسال ۱۲ نفر فقط در گرگان (مرکز استان) به قتل رسیدند.

مروتی در ادامه به رشد ۹۷ درصدی دستگیری سارقان دام در گلستان اشاره کرد و گفت:‌ امسال (هشت ماهه ) سرقت دام در این استان نسبت به پارسال ۱۶۸ درصد بیشتر بود.

 مروتی پرونده انفجار خودرو سراتو در گرگان که چندی پیش رخ داد را مورد اشاره قرار داد و گفت : در این جنایت یکی از بستگان مقتول با پرداخت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به یکی از دوستان خود مقدمات قتل را فراهم کرد.

بگفته وی در این جنایت متهمان با تهیه و جاسازی ماده منفجره دست ساز غیرصنعتی در زیر صندلی و انفجار آن موجب قتل راننده و مجروح شدن دو نفر دیگر شدند که در این ارتباط ۲ نفر به اتهام مشارکت در جرم دستگیر و پرونده در حال تکمیل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.