سیدصالح رفعتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طرح مروجان سلامت به عنوان طرح مشترک آموزش و پرورش و مرکز بهداشت گنبدکاووس با هدف ارتقای سلامت روان، بهداشت محیط و آموزش مسائل بهداشتی به دانش‌آموزان از سال ۸۹ با یک مدرسه در سطح شهرستان آغاز شده و هم اینک ۶۱ مدرسه تحت پوشش این طرح قرار دارند.

وی افزود: ارتقای سطح سلامت مدارس از طریق رشد شاخص‌های بهداشتی مانند افزایش فعالیت بدنی، سلامت روان، تغذیه، بهداشت محیط، خدمات بالینی و آموزش بهداشت سلامت به کارکنان مدارس و جذب مشارکت‌های والدین، کارکنان و خیران از مهمترین رویکردهای اجرای طرح مروجان سلامت است.

معاون آموزش و پرورش گنبدکاووس ادامه داد: هر ساله به تعداد مدارس مجری این طرح در شهرستان اضافه می‌شود و هم اینک دو مدرسه شبانه‌روزی متوسطه اول و چهار مدرسه شبانه‌روزی متوسطه دوم در کنار ۵۵ آموزشگاه دیگر تحت پوشش قرار دارند.    

رفعتی افزود: در این طرح بعد از اینکه فرم‌های خودارزیابی در مدارس تکمیل می‌شود و نتیجه آن توسط کارکنان مرکز بهداشت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، در پایان سال تحصیلی با توجه به نوع عملکرد به مدارس نشان ستاره اعطا می‌شود.

وی اضافه کرد: مدارس با امتیاز ۹۱ تا ۱۰۰ موفق به کسب پنج ستاره به عنوان بالاترین سطح می‌شوند، مدارس با ۸۲ تا ۹۴ امتیاز چهار ستاره، مدارس با ۷۳ تا ۸۱ امتیاز سه ستاره، مدارس با ۶۴ تا ۷۲ امتیاز دو ستاره و مدارس با ۵۵ تا ۶۳ امتیاز یک ستاره دریافت می‌کنند.

معاون آموزش و پرورش گنبدکاووس تاکید کرد: مدارس پنج ستاره باید برای حفظ جایگاه بهداشتی خود تلاش کنند و بقیه مدارس نیز به فکر ارتقای ستاره‌های خود باشند.

حدود ۸۰ هزار دانش آموز در ۴۹۳ مدرسه گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.