بنا به اعلام روز پنجشنبه روابط عمومی آموزش و پرورش کلاله، در این مراسم  مدیر آموزش و پرورش کلاله با بیان اینکه خیرین روستای صوفیان پیشتاز احداث واحدهای آموزشی هستند، اظهار داشت: ساختمان این مدرسه ۶ کلاسه با زیربنای ۶۰۴ مترمربع در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع  احداث شده‌است.

فرشید قرناس قمیش افزود: این مدرسه با مشارکت خیر نیک اندیش آنه‌محمد قلیچی از اهالی روستای صوفیان و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با ۲۹ میلیارد ریال هزینه احداث و به بهره‌برداری رسیدو به نام  پدر مرحوم این خیر، زنده‌یاد عبدالجلیل قلیچی نامگذاری شده است.

 وی افزود : سال گذشته نیز در چنین ایام مبارکی، ساختمان خیرساز دبیرستان زنده یاد حاج بهرام گلدی نفس‌پور با مشارکت دو برادر خیر از اهالی این روستا به بهره برداری رسید.

مدیر آموزش و پرورش کلاله خاطرنشان کرد: در این شهرستان ۱۴۵ فضای آموزشی برای ۲۱۶ مدرسه وجود دارد که از این تعداد ساختمان ۴۲ مدرسه فرسوده و نیاز به نوسازی و بازسازی دارند.

وی همچنین اعلام کرد: در حال حاضر احداث ۳ واحد آموزشی با ۱۸ کلاس درس از محل اعتبارات ملی و ۶ مدرسه دیگر نیز با ۳۶ کلاس درس با مشارکت خیرین نیکوکار در دست اقدام است.

قرناس قمیش از خیرین سراسر کشور دعوت کرد که به کمک آموزش و پرورش این شهرستان آمده و با مشارکت دراحداث واحدهای آموزشی، مدارسی در شأن فرزندان این منطقه فراهم سازند.

در این مراسم  نماینده شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار کلاله، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان و روستاییان حضور داشتند.

شهرستان کلاله با بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.