چانگ هوآ سفیر جمهوری خلق چین گفت: کشورهای مختلف که دارای تاریخچه مشترک و فرهنگ همسان هستند می توانند در چارچوب یک کمربند ارتباطات فرهنگی از طریق برگزاری این گونه جشنواره ها، مناسبات خود را محکم تر کنند.

وی بیان کرد: امیدوارم این جشنواره بتواند به بهبود فرهنگ ارزشمند ایران کمک کند و فرهنگ این کشور تاریخی را به جهانیان معرفی کند. 

سفیر چین به افزود: روابط بین دو کشور از طریق آشنایی مردم با فرهنگ و آداب و رسوم یکدیگر بهبود می یابد که برگزاری این جشنواره یکی از راه های معرفی سنت های ارزشمند و تاریخی ایرانیان است.

سفیر قزاقستان هم در این مراسم گفت : حضور سفرا در این جشنواره می تواند فرصت مناسبی برای شناساندن ظرفیت های ایران باشد.

اسخت اورزبای اظهار داشت: حدود ۵ تا ۶ هزار نفر از اقوام قزاق در گلستان اقامت دارند و ما از فراهم کردن زندگی مناسب برای آن ها از جمهوری اسلامی ایران قدردانی می کنیم.

 سیزدهمین جشنواره اقوام ایران زمین شامگاه دیشب (سه شنبه) با حضور هنرمندانی از ۲۹ استان کشور و با  ۲۰۰ غرفه صنایع دستی، هنرهای سنتی، سوغات، غذاهای سنتی، سیاه چادرها، آلاچیق عشایر با حضور جمعی از سفرای کشورهای خارجی و میهمانان داخلی در محل نمایشگاه بین المللی گرگان آغاز بکار کرد .

۲۰ گروه موسیقی سنتی و آیینی داخلی و خارجی در این جشنواره، برنامه اجرا می‌کنند. 

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام از دیشب تا ۲۴ آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی گلستان و از ۲۶ تا ۲۹ آبان به میزبانی گنبدکاووس برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.