آمنه جمشیدی رودباری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان کمک به ۱۷ هزار کشاورز سیل‌زده در استان پرداخت شده است.

وی گفت: میزان خسارت وارده به این تعداد کشاورز سیل‌زده استان یک هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال از سوی کارشناسان این سازمان برآورد شده‌است که در مرحله نخست ۵۰ درصد آن پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: افزون بر آن، هم اکنون یک هزار کشاورز سیل‌زده در شهرستان مینودشت و مراوه تپه در مرحله پرداخت کمک بلاعوض قرار دارند و نیز حدود سه هزار پرونده کشاورزان سیل‌زده در استان وجود دارد که در نوبت رسیدگی برای پرداخت خسارت قرار دارد.

جمشیدی رودباری افزود: با اتمام پرداخت کمک بلاعوض ۵۰ درصدی به تمامی کشاورزان سیل‌زده، برای تامین اعتبار ۵۰ درصد باقی مانده از خسارت اقدام می‌شود.

وی در خصوص پرداخت وام ارزان قیمت به کشاورزان خسارت دیده از سیل هم افزود: تاکنون یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال وام با سود چهار درصد و با همکاری بانک‌های عامل استان پرداخت شده است.

به گفته وی طبق مصوبه ۳۱ فروردین ماه ۹۸ هیات وزیران، پرداخت غرامت به بهره برداران کشاورزی متناسب با درصد خسارت و با تایید کارگروه استانی و همکاری بانک‌های عامل صورت می گیرد.

.معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی گلستان همچنین از ابلاغ تمدید مهلت وام کشاورزان خسارت دیده از حوادث پیش بینی نشده به میزان دو هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال از سوی بانک مرکزی به استان در هفته جاری خبر داد و افزود: مبلغ در نظر گرفته شده برای تمدید مهلت وام کشاورزان آسیب دیده از محل موضوع  بند (خ ) تبصره ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه است.

به گزارش ایرنا، بارش شدید باران، طوفان و جاری شدن سیلاب در روزهای پایانی سال قبل و ابتدای امسال در گلستان موجب آبگرفتگی بخشی وسیعی از استان شد و خسارت های زیادی به بخش های گوناگون وارد کرد؛ خسارت اولیه وارده به بخش کشاورزی گلستان شامل زراعی، باغی، دام و طیور، آبزیان و تاسیسات زیربنایی ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ازسوی کارشناسان سازمان جهادکشاورزی استان برآورد شده است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.