بهمن طیبی عصر سه‌شنبه با حضور در آزادشهر و نشست با هیات‌های ورزشی این شهرستان اظهارداشت: استان گلستان به دلیل نداشتن بخش صنعتی قوی که بتوانند در حوزه ورزشی نقش اسپانسری را ایفا نمایند و در عین حال داشتن چهره‌های ورزشی بسیار در عرصه‌ ملی، با مشکلات زیادی در حوزه ورزش مواجه است.

وی تصریح کرد: برای رشد بخش ورزشی و حل مشکلات مبتلابه گلستان در این عرصه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان با اشاره به برخی انتقادات در خصوص واگذاری سالن‌های ورزشی به بخش خصوصی افزود: اجاره اماکن ورزشی به بخش خصوصی یک تکلیف و برنامه دولتی است ولی چنانچه سالنی قرار است از موضوع مزایده ها در جهت واگذاری مستثنی شود باید در نظر داشته باشیم که اخذ هرگونه درآمدزایی در این مکان‌ها ممنوع و سانس فروشی خلاف قانون است  و می بایست مکان مورد نظر در اختیار همه ورزشکاران قرار گیرد.

طیبی در خصوص تعطیلی سالن ورزشی روستای فارسیان هم گفت: ساختمان این سالن از نظر فنی و استحکام بنا مشکل دارد و باید منتظر نظر نهایی کارشناسان مربوطه باشیم زیرا اولویت وزارت ورزش حفظ جان و سلامت ورزشکاران و ورزش‌دوستانی است که می خواهند در اماکن ورزشی فعالیت نمایند.

طیبی بیان کرد: آزادشهر به دلیل برخورداری از چندین هتل و محل اسکان، ظرفیت برگزاری مسابقات فراملی را نیز دارد و چنانچه در این زمینه درخواستی شود شرایط برای اعطای چنین موقعیتی به این شهرستان فراهم است.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان نوید واگذاری یک رینگ بوکس و یک تشک کشتی را تا یک ماه آینده به ورزش‌دوستان آزادشهری داد.

نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: تخصیص ۲۷ صدم درصد از مالیات‌های ارزش افزوده برای کمک به بخش ورزشی یکی از گام‌های بلند مجلس دهم برای حمایت از بخش ورزشی است که می تواند اعتبارات این حوزه را قابل توجه سازد.

علیرضا ابراهیمی افزود: در سطح شهرستان مدال‌آوران و ورزشکاران شناخته شده بسیاری در سطح استانی و ملی داریم که در همین رابطه طی مراسمی در سال جاری از همه این افراد تجلیل به عمل آمد و پرداخت ۱۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به هیات کوهنوری آزادشهر یکی دیگر از کارهای انجام شده در راستای حمایت از ورزش بود.

وی عنوان کرد: عملیات ساخت زمین چمن مصنوعی برای بهره‌مندی فوتبال‌دوستان آزادشهری به پایان رسیده است و تنها نیاز به تایید نهایی مسئولان مربوطه این حوزه را دارد ولی برای روشنایی این زمین نیاز به بودجه ملی است.

ابراهیمی با اشاره به ظرفیت شهرستان آزادشهر در زمینه میزبانی از مسابقات گفت: با حمایت‌ از بخش خصوصی و بخش‌های دولتی، تا پایان سال جاری ظرفیت برگزاری دو مسابقه در سطح ملی در حوزه بانوان و آقایان وجود دارد و اگر هیاتی پیشنهادی در این زمینه دارد می توان برای تحقق آن برنامه‌ریزی کرد.

رییس اداره ورزش و جوانان آزادشهر نیز در این جلسه گفت: شهرستان آزادشهر ۲۵۰۰ ورزشکار بیمه شده دارد که در قالب ۲۵ هیئت ورزشی فعالیت می کنند و از این تعداد ۱۴ هیات مختص بانوان است و با توجه به ظرفیت‌های کم‌نظیر آزادشهر، این شهرستان امسال پنج مسابقه استانی و کشوری در رشته های مختلف را میزبانی کرده است.

غلامرضا خداوردی افزود: شهرستان آزادشهر توانایی مطرح شدن در بسیاری از رشته های ورزشی را حتی در سطح بالاتر از ملی دارد و نیاز است بخش‌های خصوصی و دولتی گام‌هایی را در این راستا بردارند.

در این نشست پیمان گنجی و علی دونلو روسای هیئت های ورزشی بوکس و وزنه برداری با بیان مشکلات ورزشکاران منطقه اعلام کردند: عدم حمایت لازم از ورزشکاران و نخبگان ورزشی برای حضور در مسابقات کشوری موجب دلسردی این افراد می شود و کمبود فضا و امکانات ورزشی نیز گران شدن ادوات مورد نیاز ورزشکاران از جمله مشکلات در مسیر پیشرفت اهالی ورزش منطقه است.

شهرستان آزادشهر با ۹۶ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.