به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن طیبی بعد از ظهر دوشنبه در نشست صمیمی با روسای هیئت‌های ورزشی رامیان در سالن بخشداری این شهرستان اظهارداشت: ورزش رامیان به دلیل داشتن قهرمانان صاحب نام در کشور مورد توجه اداره کل ورزش و جوانان گلستان بوده و برای تکمیل دو سالن ورزشی در شفیع‌آباد و توران‌فارس هر کدام پنج  میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده‌است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان افزود: افزون بر آن سه میلیارد ریال برای تجهیز و تعمیر اماکن ورزشی رامیان و برای تکمیل چمن مصنوعی زمین ورزشی روستای رضاآباد نیز دو میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی با استقبال از میزبانی شهرستان‌ها برای برگزاری مسابقات استانی و کشوری، گفت: در این زمینه پیشنهاد برگزاری مسابقات از سوی شهرستان‌ها مورد حمایت اداره  کل وزرش و جوانان است زیرا به دنبال برگزاری مسابقات در جای جای استان هستیم تا پتانسیل دیگر مناطق استان هم دیده شود.

نماینده مردم رامیان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: تاکنون با پیگیری های صورت گرفته چهار تشک کشتی در سطح شهرستان برای رفاه کشتی گیران منطقه تامین شده است.

علیرضا ابراهیمی تصریح کرد: ورزش بانوان نیاز به توجه بیشتری دارد و با رویکرد و ظرفیتی که در این بخش وجود دارد در تلاشیم تا کمبود فضای ورزشی و امکانات مورد نیاز در این خصوص را برطرف سازیم.

فرماندار رامیان در ادامه این نشست گفت: چند سالن ورزشی در سطح شهرستان در حال ساخت است که در مراحل پایانی خود مانده اند و با قول‌هایی که به شهروندان داده ایم لازم است در این زمینه حرکت مناسبی صورت پذیرد تا حداقل در دهه فجر این اماکن ورزشی به زیرساخت‌های شهرستانی اضافه گردد.

محمود سالاری عنوان کرد: توقع داریم اداره ورزش و جوانان برای بهبود فضای ورزشی شهرستان که از کمبودهای فراوانی رنج می برد در بحث تخصیص بودجه‌های ملی و استانی سهم مناسبی را برای رامیان در نظر بگیرد.

رییس اداره ورزش و جوانان رامیان نیز بیان کرد: این شهرستان با داشتن ۳۵ هیات ورزشی در بخش آقایان و بانوان از ۱۰ مکان ورزشی دولتی و ۴ مکان متعلق به بخش خصوصی بهره می برد و بیش از ۹۰۰ ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده دارد.

مظاهر اسماعیلی افزود: در میان ورزشکاران رامیانی چهره های شاخص ملی و حتی قهرمانان آسیایی نیز وجود دارند که این موضوع وظیفه ای سنگین را برای فراهم ساختن زیرساخت‌های مناسب و امکانات مورد نیاز ورزشکاران بردوش ما نهاده است.

وی گفت: ورزش در رامیان به دلیل نداشتن اسپانسر و حامیان مالی دچار کمبودهای بسیار است و مجبوریم تمام فعالیت‌های خود را بر مبنای اعتبارات دولتی برنامه‌ریزی کنیم که همین موضوع ابتکار عمل و گسترش فعالیت‌ها را از ما گرفته است.

رییس اداره ورزش و جوانان رامیان خاطرنشان کرد: شهرستان رامیان با داشتن مکان و فضای مناسب برای ورزشهای هوایی نظیر پاراگلایدر می‌تواند پذیرای ورزشکاران در سطح ملی و یا مسابقات فراملی باشد.

در این نشست برخی از روسای هیات‌های ورزشی رامیان به طرح مشکلات خود پرداختند که از جمله آنها افزایش قیمت لوازم ورزشی پس از تحریم‌ها و ایجاد مشکل برای ورزشکاران، فقدان تجهیزات کافی برای بهره‌مندی همه هیات‌های ورزشی در سطح شهرستان و مشکلات موجود برای انتقال ورزشکاران برای شرکت در مسابقات استانی و کشوری از آن جمله بود.

شهرستان رامیان با ۸۶ هزار نفر جمعیت در شرق گلستان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.