"ای اف ام کُسال اعظم سارکار" امروز سه شنبه در گرگان اظهار داشت: بنگلادش و ایران دارای ظرفیت زیادی در بخش های گوناگون از جمله گردشگری هستند که گسترش تورهای مسافرتی مستقیم میان ۲ کشور می‌تواند موجب تقویت این همکاری ها شود.

وی بیان کرد: مشارکت در تولید دارو، دیگر موضوع قابل همکاری ایران و بنگلادش است که با توجه به پیشرفت های ۲ کشور در این زمینه، انجام سرمایه گذاری های مشترک موجب تقویت تولید، سرمایه و صادرات دو کشور خواهد شد.

سفیر بنگلادش در ایران به نیازمندی های کشورش اشاره کرد و گفت: تجار ایران می توانند در زمینه های مختلف از جمله فنی و مهندسی ساختمان، تامین سیمان، کاشی و انرژی تجدید پذیر، نیازهای بنگلادش را تامین کنند.

مسوول نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان هم در این جلسه گفت: تجار گلستان و بنگلادش می توانند ارتباط زیادی در حوزه تجارت و سرمایه گذاری داشته باشند که شرط آن ارایه راهکار عملی برای رفع مشکل تحریم بانکی است.

ذوالفقار میرشاهی اظهار داشت: یکی از این راهکارها، معرفی ۲ بانک از ایران و بنگلادش برای انجام فعالیت های بانکی و اقتصادی مانند تهاتر یا سپرده گذاری با پول ملی دو کشور است.

وی بیان کرد: فعالان اقتصادی گلستان می توانند در زمینه هایی از جمله فنی و مهندسی، ساخت و ساز و صادرات مواد غذایی، سیمان، کلینکر، سنگ، غلات، حبوبات، کالاهای صنعتی با بنگلادش همکاری کنند.

علی محمد چوپانی رییس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان نیز در این جلسه با اشاره به قرار گرفتن گلستان در مسیر کریدور شمال - جنوب گفت: این استان دارای ظرفیت های فراوانی برای تقویت همکاری با بنگلادش از جمله تامین گندم، انواع کاشی، سنگ، سیمان، کلینکر، قیر، گوشت مرغ، تخم مرغ و انواع میوه است.

در این نشست همچنین تعدادی از فعالان اقتصادی در حوزه تکثیر ماهیان و صنایع فرآوری گیاهان دارویی، فنی و مهندسی ساخت و ساز، تولید کننده داروی ضد سرطان و هرمون رشد، به معرفی ظرفیت های حوزه کاری خود پرداختند.

گلستان بیش از ۸۰۰ فعال اقتصادی دارای کارت بازرگانی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.