امام جمعه اهل سنت شهرستان گمیشان در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمریکا همه زور و سلطه خود را برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی بکار گرفته اما ملت ایران با وجود دشواری های ناشی از تحریم اقتصادی، از آرمان های خود و انقلاب اسلامی دست نخواهند کشید.

حاج آخوند امان گلدی حنفی گفت: همانند همه دوران سخت و روزهای دشوار، این مرحله و تحریم ها را به سلامت پشت سر گذاشته و به روزهای آرامش خواهیم رسید.

وی با تاکید بر ضرورت اتحاد و انسجام ملت ایران، مردم گلستان به خصوص ترکمن ها را به حضور پرشور در راهپیمایی ضداستکباری ۱۳ آبان فراخواند.

حنفی گفت: ۱۳ آبان یادآور حماسه ها، ایثارها و فداکاری های دانش آموزان است چرا که این قشر در این روز تاریخی از آیینه احساس و شعور مردم انقلابی و مسلمان ایرانی غبار برگرفتند و هویت مسلمانی، خود اتکایی و مبارزه با استکبار را به همه آموختند.

فرماندار شهرستان بندرترکمن نیز ۱۳ آبان را روز انزجار مردم ایران از اقدامات مستکبران خواند و گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش از ابتدای پیروزی انقلاب به خیال خام خود به دنبال براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند و این سیاست را کماکان نیز ادامه میدهند اما همانند همیشه در رسیدن به هدف شوم ناکام خواهند ماند.

الیاس هیوه چی ادامه داد : ملت هوشیار ایران همیشه با حضور در صحنه های مختلف، مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زده و آن ها را مایوس خواهند کرد.

وی گفت: ۱۳ آبان به مستضعفان آموخت که می توانند چپاولگران را به زباله دان تاریخ بسپارند و نباید در مقابل زورگویی های مستکبرین و ظالمین سر خم کنند.

بهروز ایری توماج از دانشجویان اهل سنت بندرترکمن هم به خبرنگار ایرنا گفت: حوادث ۱۳آبان سرآغاز بیداری، عزت، استقلال و خودباروی ملت ایران و زوال نفوذ قدرت‌های استکباری در ایران اسلامی بود.

وی ۱۳ آبان را نماد تقابل حق و باطل و ایجاد حس استکبارستیزی در میان مردم آزادیخواه دانست و خاطر نشان کرد: باتوجه به حساسیت شرایط فعلی کشور، حضور گسترده مردم و دانش‌آموزان و دانشجویان در برنامه‌های گرامیداشت این روز ضروری است. 

به گفته این دانشجوی بندرترکمنی، گرامیداشت روز ۱۳ آبان به عنوان نمادی از ماهیت ضد استکباری انقلاب اسلامی هر سال باید با شکوه‌تر زنده نگاه داشته شود تا مانند چراغی فروزان مسیر آزادی خواهان و عدالت جویان را در تاریخ روشن نگه دارد.

 آق اویلی بزمونه از فعالان رسانه ای اهل سنت ترکمن صحرا هم به خبرنگار ایرنا گفت: دشمنان حضور مردم در مناطق اهل سنت را با دقت بیشتری رصد می کند و هر سال در کمین هستند تا حماسه سازی مردم در عرصه های مهم جمهوری اسلامی کاهش یابد اما همانند همیشه تاریخ، تیر دشمنان با حضور پر شور مردم اهل سنت به ویژه ترکمن های گلستان به سنگ خواهد خورد.

وی افزود: برگزاری باشکوه راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان پاسخ کوبنده‌ای به توطئه‌ها، یاوه گویی ها و زیاده خواهی های آمریکای جنایتکار و متحدانش خواهد بود.

بزمونه گفت: آمریکا پس از رژیم صهیونیستی منفورترین دولت در چشم ملت ایران و مردم دیگر کشورهای اسلامی است که دلیل این تنفر و انزجار قلبی، ارتکاب جنایت‌های متعدد توسط آمریکای جهانخوار قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی علیه کشور و ملت ایران است.

۱۳ آبان که به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است.

۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸، تبعید رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به دست رژیم پهلوی در سال ۱۳۴۳ به ترکیه و بزرگداشت شهادت دانش‌آموزان معترض به ظلم و ستم ستمشاهی و استعمار و دخالت های آمریکا در امور داخلی ایران در سال ۱۳۵۷ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.