استمرار حضور شهرداری گرگان در لیگ برتر بسکتبال ایران چیزی شبیه به دوام شرکت و رقابت استقلال و پرسپولیس و یا سپاهان بر سر قهرمانی در لیگ برتر فوتبال کشور شده و  حالا پس از سال ها شرکت در لیگ، هواداران از تیم محبوب خود فقط جام قهرمانی می خواهند.

در این میان تقویت بیش از گذشته تیم های حریف برای فصل جدید و آشنایی کامل رقبا با قدرت تیم شهرداری گرگان کار شاگردان مهران شاهین طبع را برای فصل جدید و تکرار عنوان نایب قهرمانی لیگ گذشته سخت تر می کند.

از همین ابتدای فصل هواداران پرشمار بسکتبال و البته مدیران ورزشی و غیر ورزشی گرگان سودای قهرمانی در سر دارند و حفظ بازیکنان اصلی فصل گذشته، به خدمت گرفتن چند بازیکن مطرح و یا تجربه و همچنین سرمربی تیم ملی را زمینه قطعی رسیدن به این افتخار می دانند.

حضور روزبه ارغوان، نوید رضایی فر، امیرحسین آذری، علیار نجفی، احمد بوستانیان، محمد حسین پور، حسن علی اکبری، پوریا غنودی، یاسین کلاسنگیانی، رهام کبیر، مبین شیخی و امیر صدیقی، بازیکنان این فصل تیم شهرداری گرگان با کوله باری از تجربه و افتخار، علاوه بر دلگرمی هواداران به کسب عنوان قهرمانی، نوید بخش ارایه بازی های زیبایی است که می‌تواند لیگ را برای گرگانی ها جذاب تر از همیشه کند.

بسکتبال گرگان ، فراتر از یک ورزش

بسکتبال در گرگان جایگاهی فراتر  از یک ورزش دارد . بنا به دلایل مختلف طی سالهای گذشته بسکتبال به یک ملاک و معیار برای سنجش و ارزیابی موفقیت در مدیریت شهری گرگان تبدیل شده یعنی اگر توسعه و آبادانی گرگان در بیشترین حد خود قرارداشته باشد و تیم بسکتبال شهر نتیجه نگیرد، مدیریت شهری در معرض آماج انتقادات قرار می گیرد و  برعکس اگر توسعه در گرگان حرکت لاک پشتی هم داشته باشد اما بسکتبال در اوج باشد، مدیریت شهری ایده ال و مطلوب جلوه خواهد کرد .

تبدیل بسکتبال شهرداری گرگان به ملاک ارزیابی مدیریت شهری شاید در ظاهر به نفع ورزش دوستان باشد اما تداوم این دکترین و غلبه آن بر مباحث توسعه شهری، تحقق آرزوهای دیرین مردم گرگان در دستیابی به توسعه پایدار را با چالش مواجه می کند .

در حال حاضر هم  اعضای شورای شهر گرگان برای لوایح مربوط به بسکتبال با لغو مرخصی خود در صحن شورا حاضر می شوند زیرا عدم حضور در این جلسات به منزله بی رغبتی آن ها به بسکتبال قلمداد شده و شاید در فضای مجازی ، رسانه های اجتماعی و حتی میدان های ورزشی با خیل پرشور تماشاگران برای آن ها تبعات منفی زیادی داشته باشد.

در همین راستا مدیریت تیم شهرداری گرگان که متاثر از مدیریت شهرداری و شورای شهر گرگان است تمام سعی و همت خود را مصروف موفقیت این تیم کرده اند .

شهردار گرگان گفت: در ابتدای فصل قبل وعده دادیم در صورت کسب عنوان و رضایت از عملکرد تیم، حمایت از تیم ادامه داشته باشد و حالا که مجموعه تیم به قول خود عمل کردند، شهرداری نیز به تعهد خود برای فصل جدید پایبند می ماند؛ هر چند پایندی بر این وعده در این شرایط اقتصادی برای شهرداری بسیار سخت و طاقت فرسا است.

عبدالرضا دادبود بر ایجاد نشاط اجتماعی در بین مردم گرگان تاکید کرد و گفت: حمایت همه جانبه از تیم بسکتبال شهرداری گرگان باعث شور اجتماعی، تقویت بنیه ورزش قهرمانی و توسعه ورزش همگانی می شود.

نایب رییس شورای شهر گرگان نیز معتقد است: تیم بسکتبال شهرداری گرگان قدمتی ۱۷ ساله دارد و شهرداری و شورای بهشهر با تمامی مشکلات موجود برای اداره شهر ۴۰۰ هزار نفری گرگان، این تیم را حمایت خواهد کرد.

ابراهیم جرجانی ادامه داد: در سال گذشته با صرف هزینه ای معادل ۲۵ تا ۳۰ میلیارد ریال این تیم موفق شد با حضور سرمربی و بازیکنان بومی، نایب قهرمانی لیگ بسکتبال را به دست بیاورد که برای فصل جدید این اعتبار به رقمی معادل ۵۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان نیز گفت: بسکتبال گرگان با توجه به جایگاه آن در کشور سزاوار افتخارات بیشتری است و ما باید برای دستیابی به موفقیت تمام تلاش خود را انجام دهیم.

مهران شاهین طبع در خصوص عملکرد این تیم در بازار نقل و انتقالات گفت: دیر وارد بازار شدیم و بسیاری از بازیکنان با کیفیت جذب تیم‌های دیگر شده بودند اما در کنار چند بازیکن بومی، نفرات با تجربه ای را جذی کردیم که امیدوارم با استفاده از آن ها بتوانیم به اهداف مورد نظر باشگاه و هواداران دست پیدا کنیم.

نفت آبادان، شهرداری گرگان، شیمیدر تهران، پتروشیمی بندرامام، ذوب آهن اصفهان، توفارقان آذر شهر، رعدپدافند، مس کرمان، آویژه صنعت مشهد، مهرام تهران، نیروی زمینی تهران، شورای شهر قزوین، شهرداری بندرعباس و اکسون تهران، ۱۴ تیمی هستند که در فصل جدید لیگ برتر بسکتبال کشور حضور دارند .

ساعت ۱۶ امروز در بندرعباس از تیم مهران شاهین طبع رونمایی می شود و جدال شهرداری گرگان با شهرداری بندرعباس اولین سنگ محک تیم نونوار شده و دگرگون شده‌ای است که با تکیه بر اعتبار دومی فصل قبل، رویای کسب اولین عنوان قهرمانی این رقابت ها را در سر می پروراند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.