حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد امروز پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: مجوز لازم برای راه اندازی نمایندگی‌های جدید از سازمان امور اداری و استخدامی کشور اخذ شده است. 

به گفته وی اکنون سه شهرستان مزبور به ترتیب زیر نظر ادارات اوقاف و امور خیریه آزادشهر، مینودشت و کردکوی اداره می‌شوند.

اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان دارای ۱۰ اداره در سطح ۱۴ شهرستان استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان همچنین گفت که دو طرح دانش بنیان قابل اجرا در این استان با حمایت سازمان مرکزی اوقاف حمایت همه جانبه خواهد شد.

به گفته سلیمانی این طرح های دانش بنیان شامل تولید ماده‌ای به نام "کیتوسان" از پوست  میگو و سخت پوستان دارای کاربرد در صنایع نساجی، غذایی، پزشکی بیوپزشکی و مهندسی پزشکی، صنایع کاغذسازی، کشاورزی و حتی تصفیه فاضلاب و مهندسی آب است.

همچنین توسعه کشت گیاه استویا (شیرین برگ) با کاربرد صنایع دارویی دیگر طرح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در ادامه از اجرایی شدن ۱۰ طرح جدید وقف در استان همزمان با گرامیداشت دهه وقف خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح ها در زمینی به مساحت هشت هزار و ۳۵۰ متر مربع ۶۷ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی ساخت موزه وقف در گرگان، ایجاد نیروگاه برق خورشیدی در بقعه دانشمند گنبدکاووس و اجرای طرح جامع ساماندهی بقعه خالد نبی (ع) در کلاله را از جمله شاخص ترین طرح های جدید آماده اجرا در استان گلستان برشمرد.

سلیمانی فرد اضافه کرد: اکنون ۳۱ طرح وقفی در بقاع متبرکه گلستان با زیر بنای هشت هزار و ۶۸۰ متر مربع و پیش بینی هزینه ۶۵ میلیارد ریال در دست اجراست که ۱۲ درصد اعتبار آن از منابع دولتی و بقیه با کمک های سازمان اوقاف، مساعدت خیرین و نذورات مردم تامین می شود.

وی همچنین به بهره برداری رسمی از ۲۸ طرح وقفی ساخته شده در استان با زیربنای هفت هزار و ۶۰۵ متر مربع و هزینه کرد ۷۵ میلیارد ریال همزمان با دهه گرامی داشت وقف اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه چهار جانبه میان اوقاف، میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و شهرداری گرگان برای اجرای طرح باز آفرینی شهری با اولویت احیای اماکن تاریخی و مذهبی تاریخی بسته شده که در این راستا طی یکسال اخیر ۲۱ طرح با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال هزینه و اجرا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.