مجتبی مصطفی‌لو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای حفر و بازسازی این تعداد چاه که ۷۰ تا ۸۰ لیتر آب در ثانیه به ظرفیت تولید آب شرب گنبدکاووس اضافه می‌کند، در مجموع مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از محل تبصره سه و نیز منابع عمرانی شرکت آب و فاضلاب گلستان هزینه شده است.

وی گفت: درحال حاضر عملیات تجهیز و آزمایش این چاه‌ها در حال انجام است و از اواخر امسال به دلیل افزایش مصرف آب شرب مشترکان وارد مدار می‌شوند تا در تابستان نیز به تامین آب شرب شهروندان گنبدکاووس کمک کنند.

مصطفی‌لو اضافه کرد: هم اکنون امور آب و فاضلاب شهری گنبدکاووس با ۵۸ هزار و ۹۰ مشترک، ۲۹ حلقه چاه آب با ظرفیت تولید ۵۲۰ تا ۷۵۰ لیتر آب در ثانیه دارد که با ورود سه حلقه چاه آب جدید تا حدود زیادی مشکل تامین آب شرب شهروندان رفع می‌شود.

وی همچنین از اخذ مجوز اولیه حفر چهار حلقه چاه آب جدید از شرکت آب منطقه‌ای گلستان برای گنبدکاووس نیز خبر داد و تصریح کرد: با توجه به مساله تنش آبی منطقه و درصورت نهایی شدن این مجوز، عملیات حفر این چاه‌ها نیز آغاز خواهد شد.

سرپرست اداره امور آب و فاضلاب شهری گنبدکاووس به برخی اقدامات انجام شده توسط این اداره در ۶ ماه نخست امسال نیز اشاره کرد و گفت: انجام سه هزار و ۲۶۰ مورد کلرسنجی، شستشوی ۳۷ کیلومتر از شبکه توزیع، تعویض ۵۸۰ دستگاه کنتور خراب مشترکان، ترمیم و رفع اتفاقات ۸۵۹ انشعاب و ۹۸ مورد شبکه توزیع، انجام هزار و ۴۴۴ متر توسعه و هزار و ۳۰ متر بازسازی شبکه، واگذاری هزار و ۴۱۰ فقره انشعاب جدید و بازسازی ۹۹ رشته انشعابات فرسوده از مهمترین فعالیت‌های انجام شده توسط این اداره بوده است.

شهر گنبدکاووس براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ حدود ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارد که و اداره آب و فاضلاب این شهر، چند روستای اقماری را نیز زیرپوشش خدمات خود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.