حجت‌الاسلام والمسلمین رضا دیلمی روز چهارشنبه درجلسه هماهنگی بزرگداشت راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان و بزرگداشت ۲۸ صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و امام حسن مجتبی(ع) و نیز سالروز شهادت امام رضا(ع) گنبدکاووس، گفت: ۱۳ آبان ۵۸ روز تجلی ارزش‌های انقلاب اسلامی است، زیرا در آن روز جوانان انقلابی سنگر دسیسه‌افکنی آمریکا را شناساسی و تسخیر کردند که این امر سبب تثبیت انقلاب نوپای مردم ایران اسلامی شد.

وی افزود: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به عنوان مولفه‌ مهم و خدشه‌ناپذیر نظام اسلامی بوده و مختص یک قشر خاص مثلا دانش‌آموزان نیست بلکه همه اقشار جامعه باید در راهپیمایی این روز حضوری گسترده و پرشور داشته باشند.

حجت الاسلام دیلمی اضافه کرد: برای حضور همه گروه‌های مردم اعم از کارمندان ادارات و نهادها، علما و روحانیون حوزه‌های علمیه، کسبه و بازاریان، دانشجویان و دانش آموزان مدارس، استادان دانشگاه و فرهنگیان و نیز کارگران و ورزشکاران در این راهپیمایی ارزشی بایستی اطلاع رسانی گسترده صورت گیرد.

وی، فضاسازی شهری، نصب پارچه و بنر بر سر درب ادارات و نهادها، غبارروبی گلزار شهدای گمنام، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و نیز نشست‌های بصیرتی و گفتمان‌های دینی و سیاسی، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب با موضوع ۱۳ آبان را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در گنبدکاووس برشمرد و گفت: راهپیمایی این روز از ساعت ۱۰ صبح از مقابل اداره آموزش و پرورش به سمت مصلی امام جعفر صادق(ع) این شهر برگزار می‌شود.

فرزانه جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه با تاکید بر ضرورت حضور پرشور همه گروه‌های مردم شیعه و اهل سنت گنبدکاووس در راهپیمایی ۱۳ آبان، گفت: برای حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بایستی از همه ظرفیت‌های اطلاع رسانی بویژه شبکه فضای مجازی استفاده شود.

 دراین جلسه همچنین مقرر شد که برای برگزاری باشکوه ایام پایانی ماه صفر یعنی سالروز ایام رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و نیز شهادت امام رضا (ع) برنامه‌های متنوعی از جمله دسته‌روی نیروهای مسلح، زیارت پیامبر(ص) از راه دور در دو مکان امامزاده یحیی بن زید (ع) و مصلی امام جعفر صادق (ع) گنبدکاووس و ویژه برنامه شهادت امام رضا (ع) در برخی مساجد این شهرستان اجرا شود.

در تقویم جمهوری اسلامی ۱۳ آبان سالروز تبعید امام خمینی (ره) از ایران به ترکیه درسال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان توسط رژیم پهلوی درسال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز نامگذاری شده است.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.