امانگلدی ضمیر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مراسم افتتاح سیستم گرمایش این تعداد کلاس درس و همچنین افتتاح یک واحد آموزشی دو کلاسه در روستای "یکه توت بالا" امروز صبح توسط محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و استاندار گلستان در قالب ویدئو کنفرانس برگزار شد.

فرماندار مراوه تپه خاطرنشان کرد: با احداث مدرسه دو کلاسه در روستای یکه توت بالا، پرونده مدارس خشتی گلی در شهرستان مرزی مراوه‌تپه بسته شد.

وی همچنین گفت: در این مراسم چهار مطالبه مردمی را از وزیر آموزش و پرورش درخواست کردم که کاهش آمار مدارس مختلط مقطع متوسطه دوره اول این شهرستان که هم اکنون ۱۶ مدرسه مختلط داریم و احداث دو مجتمع شبانه روزی دخترانه در شهر مراوه‌تپه و پسرانه در شهر گلیداغ از جمله این درخواست‌ها بود.

وی گفت: فراهم کردن زمینه جذب ۲۵ نفر از مشمولین طرح تعیین تکلیف و به کارگیری مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی و تسریع در احداث مدرسه ۶ کلاسه تخریب شده در جریان سیل روزهای آغازین امسال در روستای شارلاویق مراوه‌تپه از دیگر درخواست‌ها از وزیر آموزش و پرورش بود.

از مجموع ۱۰۹ روستا و نقطه جمعیتی دارای کد شناسایی مراوه تپه، ۸۵ روستای آن واجد شرایط گازرسانی هستند که طبق آخرین آمار، از این تعداد به ۶۸ روستا (معادل ۸۰ درصد) آن گازرسانی شده و بقیه روستاها نیز در حال گازرسانی هستندو تا زمان گازرسانی به روستاهای باقی مانده و روستاهایی که امکان گازرسانی ندارند، در کلاس‌های درس این روستاها از بخاری‌های نفتی استاندارد استفاده می‌شود.

به گزارش ایرنا، وزیر آموزش و پرورش که شامگاه دیروز چهارشنبه به گلستان سفر کرده و علاوه بر دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ادای احترام به شهدای گمنام مدفون در تپه نورالشهدا گرگان، امروز (پنجشنبه) در برنامه افتتاح چند پروژه آموزشی و تربیتی و درمانگاه فرهنگیان گنبدکاووس و نیز مراسم برچیده شدن مدارس خشتی و گلی و جمع آوری بخاری های نفتی غیراستاندارد در این استان شرکت کرد.
بازدید از چند مدرسه در شهرستان سیل‌زده آق قلا و افتتاح آنها، آغاز عملیات ساخت هنرستان کشاورزی روستای آلوکلاته گرگان و شرکت در جلسه شورای مدیران و معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان از دیگر برنامه‌های امروز وزیر آموزش و پرورش در سفر به گلستان اعلام شده است.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه افزون بر ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.