الله یار اسعدی عصر امروز چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان اظهار داشت: با صدور این مجوز از سوی محیط زیست و با عملیاتی شدن پروژه، برخی از مشکلات موجود در زمینه تردد و انتقال لندی گرافت(شناور صفحه ای ) شرکت ماهیان خاویاری در مسیر بندرترکمن - جزیره آشوراده و همچنین سختی های رفت و آمد شناورهای نیمه سنگین پیرامون تاسیسات این دستگاه ها برطرف می شود.

 وی با اشاره به مطالعات صورت گرفته در خصوص توسعه گردشگری دریایی در گلستان اظهار داشت : برای تحقق پیوند غرب و شرق دریای خزر و عملیاتی شدن ترابری مسافری دریایی در مرحله نخست نیازمند یک بندر در استان هستیم.

 وی گفت: باید امکان پهلو گرفتن کشتی مسافری در گلستان مهیا باشد و تنها منطقه ای که بر اساس مطالعات صورت گرفته امکان  میزبانی از این طرح را دارد، بندرخواجه نفس گمیشان است.

اسعدی گفت : بندرخواجه نفس تمام مجوز های مورد نیاز برای یک بندر را از محیط زیست اخذ کرده اما سایر نقاط ساحلی استان که جزیی از تالاب یا خلیج گرگان هستند محدودیت های زیست محیطی برای گرفتن مجوز دارند.

 در این جلسه همچنین فرماندار شهرستان ساحلی بندرگز اظهار داشت : میزان عقب نشینی آب خلیج گرگان بسیار مشهود است و گاهی اوقات تا بیست متر در روز می رسد.

حسن احمدی گفت : لایروبی کانال خوزینی باید در سریعترین حالت ممکن اجرا شود تا شرایط خلیج گرگان بهبود یابد.

به گزارش ایرنا و بر اساس آخرین اطلاعات میدانی عمق خلیج گرگان که قبلا در برخی نقاط به سه متر می‌رسید اینک در اثر رسوب‌گذاری به ۱.۵ متر کاهش پیدا کرده است.

خلیج گرگان از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب شرقی دریای خزر و حوزه شهرستان های بندرترکمن، بندرگز، نوکنده و بهشهر از ۶۰ کیلومتر طول و حداکثر ۱۲ کیلومترعرض برخوردار بوده و دارای امتداد شرقی - غربی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.