هادی حق شناس عصر امروز چهارشنبه اظهار داشت : هدر رفتن زمان به دلایلی چون تبادل موافقت نامه های مالی بین دستگاهی با سازمان مدیریت و کمیته برنامه ریزی و مانند آن باید تا حد امکان کاهش یافته و از کوچکترین فرصت برای تسریع در روند توسعه استان استفاده شود.

وی افزود: شرایط اقلیمی استان به نحوی است که باید قبل از آغاز فصل بارش و سرما اجرای پروژه های استان عملیاتی شود.

حق شناس ادامه داد: تعلل در اجرای پروژه ها و هدر رفت زمان باعث افزایش سه تا چهار برابری قیمت تمام شده پروژه ها و طولانی شدن زمان اتمام آنها می شود.

استاندار گلستان به مساعدت ۲۰ هزار میلیارد ریالی دولت به این استان طی هفته های اخیر اشاره کرد و افزود : دولت برای اجرای طرح زهکشی در اراضی شهرستان گمیشان یک هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده که  تکمیل این طرح علاوه بر افزایش راندمان محصول در اراضی زراعی در حوزه پیشگیری و کاهش خسارت ناشی از بروز سیل نیز بسیار نقش آفرین خواهد بود.

حق شناس بیان کرد: همچنین یک هزار میلیارد ریال برای تکمیل مخزن سد نرماب به استان اختصاص یافته که امیدواریم با جذب این اعتبار ساخت مخزن این سد تا پایان امسال به اتمام برسد.

وی گفت: البته همچنان شبکه انتقال آب و شبکه توزیع آب این سد نیازمند اعتبارات بیشتر است و پیمانکار نیز رقمی معادل ۲ هزار میلیارد ریال طلبکار است.

 استاندار گلستان گفت : حجم بالای نقدینگی در کشور نشان می دهد که پول زیادی در بخش خصوصی متمرکز شده که برای شتاب دادن به توسعه استان باید از سرمایه های بخش خصوصی داخل و خارج استان استفاده کنیم.

روزبهان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان هم در این جلسه گفت: سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان و امسال ۱۵۷ میلیارد تومان به طرح های استان اختصاص یافت که با روند فعلی تزریق اعتبار برای اتمام پروژه های استان به صد سال زمان و بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.