محبوبه رجبی‌نسب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اولین نهاد فعال در اجرای ویژه برنامه های کنترل بحران روانی در مناطق سیل زده گلستان بود که پس از فراخوان زودهنگام و سراسری، هنرمندان زیادی از نقاط گوناگون کشور راهی شهرهای آق قلا و گمیشان شدند.

وی بیان کرد: در مدت زمان وقوع سیل با همکاری هنرمندان نمایش‌های متعدد عروسکی و شاد، قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، شعرخوانی و پخش فیلم و پویانمایی برای آسیب دیدگان به خصوص کودکان مستقر در مراکز اسکان اضطراری به نمایش درآمد.

وی افزود: پس از فروکش کردن سیل هم اجرای این برنامه ها ادامه یافت و همچنان در برخی مناطق ادامه دارد و تاکنون ۱۳ هزار نفر از خدمات این طرح بهره مند شدند.
وی با بیان اینکه در زمان سیل ۷۰۰ میلیون ریال اقلام آموزشی و فرهنگی بین کودکان و نوجوانان مناطق سیل زده توزیع شد، به راه‌اندازی انجمن ادبیات تطبیقی با هدف آشنا کردن کودکان مناطق ترکمن نشین گلستان با آثار فرهنگی و ادبی مفاخر اقوام اشاره کرد و گفت: گلستان میزبان قومیت های گوناگون با آثار فرهنگی متنوع و کمتر شناخته شده‌ای است که راه اندازی این انجمن، کودکان را با بزرگان و مفاخر خود آشنا کرده و از فراموشی آثار ارزشمند جلوگیری خواهد کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: در گام اول راه اندازی این انجمن و با تکیه بر منابع موجود برخی اشعار شعرای ترکمن مانند مختومقلی فراغی با سایر شعرای فارسی زبان تطبیق داده شده و نمونه های مشابه ادبی و مفهومی آن در اختیار کودکان قرار گرفت؛ اجرای این طرح با گردآوری آثار مشابه شعرای فارس و ترکمن و ارایه آن به کودکان با استقبال فراوان مواجه شد.
رجبی نسب در ادامه بر ضرورت مهارت‌آموزی کودکان برای کاهش آسیب های احتمالی در آینده اشاره کرد و گفت: نباید آموزش کودکان و دانش‌آموزان به خواندن و نوشتن محدود شود بلکه در حوزه مهارت‌های اجتماعی هم توانمندسازی کودکان و ارتقای سواد فرهنگی آنان مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
وی در ادامه به میزبانی گلستان از بیست و دومین جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: مخاطبان این جشنواره همه گروه‌های سنی هستند و علاقه‌مندان می توانند در چهار رده کودکان، نوجوانان، پدران و مادران و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها شرکت کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان اظهار داشت: شعار کانون مهارت محوری از سنین پایه است و برای رسیدن به این هدف تکیه بر آموزش های غیرمستقیم مانند کتابخوانی، قصه گویی و نقاشی و مهارت هایی مانند ارتباط موثر، ارتباط جمعی، دوست یابی، اندیشه و تفکر و مهارت جستجوگری در دستور کار قرار دارد.


رجبی نسب به برنامه های هفته ملی کودک در گلستان اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۶۰ برنامه فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی به‌ مناسبت هفته ملی کودک به مدت یک هفته از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار می‌شود. 
شادپیمایی کودکان ویژه روز جهانی کودک، ویژه برنامه روز جهانی کودک در مناطق سیل زده، قصه‌گویی، نمایش عروسکی، معرفی و روخوانی کتاب، نشریه دیواری، شعرخوانی، مسابقه فرهنگی و مذهبی، معرفی شخصیت ها، ایستگاه نقاشی و خوش‌نویسی امداد فرهنگی در مناطق سیل زده از جمله برنامه های پیش بینی شده برای هفته کودک گلستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.