سیدغلامرضا قاضوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیگیری لازم برای جبران خسارت‌های سیل از سوی فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان ادامه دارد و براساس قول مساعد مدیران استانی، پرداخت ۱۵ درصد دیگر از خسارت‌های این بلای طبیعی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: بارش‌های شدید باران در روزهای پایانی سال گذشته و نیز روزهای آغازین امسال سبب شد تا خسارت زیادی به بخش‌های کشاورزی، راه‌های ارتباطی، منابع طبیعی و آبخیزداری، مسکن، تاسیسات آب، برق، گاز و مخابرات، شیلات، بهداشت و درمان، واحدهای تولیدی و صنعتی و زیرساخت‌های شهری شهرستان گالیکش وارد شود.

قاضوی گفت: بیشترین خسارت سیل امسال در شهرستان گالیکش به بخش کشاورزی، راه‌های ارتباطی، منابع طبیعی و آبخیزداری و مسکن بوده که لازم است مسوولان متولی توجه بیشتری به این بخش‌ها و جبران خسارت آن داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر مدیران به حوزه راه‌های ارتباطی خسارت دیده گالیکش، تصریح کرد: درحال حاضر حدود ۴۵ کیلومتر از جاده ارتباطی ۱۰ روستای واقع در دهستان کوهستانی "نیلکوه" بخش مرکزی که ارتباط دهنده این شهرستان با دو استان خراسان و سمنان است، تخریب شده و نیاز به بازسازی دارد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گالیکش ادامه داد: تخریب بخش‌هایی از این جاده کوهستانی بر اثر رانش و ریزش کوه حادثه‌ساز شده و هر از چندگاه شاهد سقوط خودرو به دره هستیم که باید هرچه سریعتر نسبت به ایمن سازی جاده اقدام شود.

قاضوی گفت: با توجه در پیش بودن فصل سرما و افزایش ریزش نزولات آسمانی، پیش بینی می‌شود که وضعیت این جاده کوهستانی از این بدتر هم شود که وقوع بیشتر حوادث رانندگی را به همراه خواهد داشت.

وی به بازدید روز گذشته دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به همراه چندتن از مدیران کل گلستان از راه‌های ارتباطی و اراضی زراعی و دیگر بخش‌های آسیب دیده از سیل گالیکش اشاره کرد و بیان داشت که مسئولان استانی نیز بر ضرورت تسریع در روند جبران خسارت‌های سیل این شهرستان تاکید کردند.

قاضوی اضافه کرد: برخی اراضی کشاورزی گالیکش نیز دچار رانش شده و اکنون کشاورزان برای کاشت محصول سال زراعی پیش‌رو با مشکل مواجه‌اند که متولیان جهادکشاورزی گلستان هم بایستی برای رفع مشکل این عده چاره اندیشی نمایند.

گالیکش افزون بر ۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و علاوه بر گذر جاده بین‌المللی گرگان - مشهد از این شهرستان، پارک ملی گلستان هم در حوزه جغرافیایی آن واقع است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.