هادی حق شناس عصر یکشنبه در همایش بزرگداشت روز روستا و عشایر اظهار داشت: ۴۶.۶ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان را روستائیان تشکیل می دهند که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ۹۹.۹ درصد آن ها از شبکه برق، ۹۶ درصد از شبکه گاز و ۷۱ درصد از شبکه آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار بوده و ۸۲ درصد  هم دسترسی به اینترنت دارند.

استاندار گلستان بر ضرورت معرفی الگوهای کارآفرین و تولید ثروت و نیز جذب سرمایه گذاران در مناطق روستایی استان تاکید کرد و گفت: باید از زمین های مستعد کشاورزی و جاذبه های گردشگری استان به خصوص در مناطق روستایی برای ایجاد فرصت های شغلی جدید استفاده کرد.

وی بیان کرد: امروز به دلیل توسعه نیافتن صنایع غذایی و تبدیلی مورد نیاز در حوزه کشاورزی استان، زیان فراوانی به بهره برداران وارد می شود که باید دستگاه های اجرایی مرتبط برای ایجاد صنایع غذایی و تبدیلی تلاش کنند.

وی همچنین بر بازنگری طرح هادی روستایی، ایجاد فضاهای ورزشی در مناطق روستایی، عضویت یک دهیار از هر شهرستان به نمایندگی در شورای برنامه ریزی استان و توسعه درختکاری در مبادی ورودی و خروجی و حتی داخل روستاها تاکید کرد.

حق شناس ابراز امیدواری کرد که اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح زهکشی اراضی استان در نشست هفته جاری هیات دولت تصویب شود تا شاهد جهش اساسی استان در آینده نزدیک باشیم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت بالقوه مناطق روستایی استان، خواستار توجه ویژه به این جامعه و رفع مسایل و مشکلات آن شد.

علی نصیبی افزود: امیدواریم در بودجه سال آینده به بخش های تامین آب شرب و زیرساخت های برق مناطق روستایی استان توجه ویژه شود.

 ۱۵ مهر در تقویم رسمی ایران روز روستا و عشایر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.