مهرداد یزدی روز شنبه با ارسال گزارشی به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: در هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی گلستان و انجمن های تخصصی صنایع کشاورزی ۷۳ شرکت از ۱۶ استان و نمایندگانی از ۳ کشور جهان در این نمایشگاه حضور دارند.

وی ابراز کرد: با در نظر گرفتن استعداد شرکت هایی که اعلام آمادگی کرده اند؛ نمایشگاه مزبور نسبت به دوره گذشته بیش از ۱۵ درصد رشد کیفی و از نظر مشارکت ۵۰ درصد رشد کمی دارد.

وی در خصوص نحوه فعالیت شرکت های مشارکت کننده در نمایشگاه افزود: ۳۸ شرکت در بخش ماشین آلات، ادوات کشاورزی و پهباد ۳۱ شرکت با زمینه فعالیت تجهیزات و سیستم های آبیاری و ۴ مشارکت کننده در بخش حامیان دولتی حضور دارند.

یزدی گفت: این شرکت ها محصولات تولیدی خود را در فضای هشت هزار متر مربعی نمایشگاه گرگان برای بازدید کارشناسان، مسوولان و بهره برداردان حوزه کشاورزی به نمایش می گذارند.

وی با بیان اینکه آغاز به کار نمایشگاه با حضور مسوولان وزارت جهادکشاورزی و مدیران گلستان خواهد بود، افزود: این نمایشگاه طی چهار روز برپایی از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در محل نمایشگاه های بین المللی گلستان میزبان متخصصان، تولیدکنندگان، کشاورزان و علاقمندان گروه های کالایی حضور یافته در این رویداد است.

به گفته وی برگزاری پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین های کشاورزی، تجهیزات و سیستم های آبیاری گلستان با رویکرد " گلستان ماندگار، کشاورزی پایدار " از ابتدای سال ۹۸ برنامه ریزی شده تا بهترین دستاورد را برای صنعت کشاورزی به ارمغان آورد.

محل دایمی شرکت نمایشگاه های بین المللی گلستان در کیلومتر ۵ جاده گرگان – آق قلا قرار دارد.

استان مرزی گلستان با افزون بر ۲۰ هزار کیلومترمربع وسعت، یک میلیون و ۸۶۹ هزارنفر جمعیت دارد و اقتصاد آن بویژه در بیش از یک هزار روستای تابعه بر پایه کشاورزی استوار است.
همچنین وجود هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا و ۱۲۰ کیلومتر ساحل دریای خزر باعث تولید ۹۲ گیاه زراعی و باغی و تولید خاویار و میگو در گلستان شده است.
سالانه ۶۶۷ هزار هکتار از زمین های گلستان به زیر کشت محصولات کشاورزی بویژه غلات همچون گندم و دانه های روغنی می رود که حاصل آن کسب ۱۵ رتبه برتر کشوری در تولید اقلام مختلف است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.