در این مراسم که روز جمعه برگزار شد حدود ۵۰ علاقمند به محیط زیست و طبیعت به همراه مسوولان گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان و  شهر مرزی اینچه برون حضور داشتند.

 رییس اداره میراث فرهنگی گنبدکاووس در پیش از آغاز این مراسم گفت: پاکسازی مجموعه گردشگری تالاب آلماگل از زباله با هدف فرهنگ سازی و حفظ محیط زیست انجام می شود.

شهردار اینچه برون نیز گفت: شهرداری هر هفته در سه یا چهار نوبت اقدام به جمع آوری زباله‌ها در مجموعه گردشگری تالاب بین المللی آلماگل می‌کند ضمن اینکه برای رفاه و آسایش مسافران و گردشگران امسال با هزینه چهار میلیارد ریالی معابر داخلی این مجموعه را آسفالت و ۱۵ باب آلاچیق و سکوی نشستن و استراحت احداث کرد.

ابراهیم حیدرپور گفت: ساخت آب نما و بهسازی ۶ چشمه سرویس بهداشتی از دیگر اقدامات شهرداری شهر مرزی اینچه برون برای افزایش رفاه و آسایش مسافران و گردشگران تالاب آلماگل است.

 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان هم در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: علاوه بر برگزاری مراسم پاکسازی مجموعه گردشگری تالاب بین المللی آلماگل، چند منطقه گردشگری دیگر استان مانند جاده توسکستان، آبشار کبودوال و سواحل دریای خزر نیز امروز پاکسازی شد.

احمد تجری افزود: در هفته گردشگری ۶۰ برنامه متنوع فرهنگی درمناطق گردشگری استان گلستان برگزار شد که یکی از مراسم‌های محوری این هفته، برگزاری دوره آموزشی برای حدود ۳۰۰ فعال حوزه گردشگری با حضور دبیر فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری بود.

وی بابیان اینکه گلستان ظرفیت‌های گردشگری طبیعی یا طبیعت گردی زیادی دارد که تالاب‌ها بخشی از آن هستند، اضافه کرد: امروز در کنار استفاده بهینه از این ظرفیت ها، باید در حفظ و نگهداری آنها تلاش کنیم.

به گزارش ایرنا، تالاب آلماگل یکی از سه تالاب بین المللی شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس است که با حدود ۳۰۰ هکتار وسعت در ناحیه شمالی این شهرستان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.