غلامرضا بیکی امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای ترمیم و ساخت جاده‌های جدید در این مناطق خسارت دیده از ۴۰۰ نیروی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۱۶۰ دستگاه ماشین آلات این اداره کل استفاده می‌شود.

براساس گزارش مسوولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، در جریان سیل ابتدای امسال، ۹۵۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی استان بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد دچار آسیب شد که برآورد ریالی این خسارت‌ها دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است. 

همچنین در بازگشایی موقت راه‌های ارتباطی خسارت دیده از سیلاب در گلستان، استان‌های خراسان رضوی به عنوان معین و سمنان، خراسان شمالی، مازندران، گیلان و قزوین، راهداران گلستانی را همراهی کردند.

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: در جریان سیل و برای منحرف کردن مسیر سیلاب، ۹۷ نقطه از جاده های استان برش داده شد که همه این آسیب ها برطرف و پس از بازسازی و آسفالت، به بهره برداری رسید.

بیکی ادامه داد: راهداری استان در اصلاح اساسی مناطق برش خورده، بیش از چهار کیلومتر آسفالت و سه دهنه پُل هم در مناطق" شُور حیات"، کمربندی شهر آق قلا و مسیر ارتباطی بندر ترکمن - گُمیشان ساخت.

وی در خصوص خسارت سیل و رانش زمین در مناطق کوهستانی استان هم گفت: عملیات راهداری برای رفع مشکلات جاده ای در این منطقه در حال انجام بوده و این اقدام براساس اولویت بندی پیگیری و اجرا می شود.

به گفته وی برخی از جاده ها در مناطق کوهستانی استان بر اثر رانش زمین در ابتدای امسال و همزمان با جاری شدن سیلاب آسیب دید که ترمیم آن توسط گروه های فنی راهداری این اداره کل در حال انجام است.

بیکی به اعتبار هزینه شده برای اصلاح جاده های مناطق سیل زده استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای حوزه راه های سیل زده به گلستان ابلاغ شده و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار استانی هم در مرحله مبادله موافقت نامه است.

بارش‌های شدید و رگباری باران در روزهای پایانی سال گذشته و طغیان رودخانه‌ها و سرریز شدن سدهای بوستان در کلاله، گلستان واقع در ۱۵ کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و وشمگیر در آق قلا منجر به آبگرفتگی شهر و روستاهای گنبدکاووس، آق قلا و گمیشان شد و خسارت زیادی به زیرساخت از جمله راه‌های ارتباطی این مناطق وارد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.