به گزارش ایرنا، عادله کشمیری دوشنبه شب در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شرق گلستان به میزبانی گنبدکاووس، حضور در این جمع را افتخار دانست و اظهار داشت: تمام سعی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تمرکززدایی از مرکز استان بوده به طوری یک اداره مستقل فرهنگ و ارشاد برای گرگان که ۷۰ درصد هنرمندان مربوط به این شهرستان است وجود ندارد و اگر دوستان عضو کانال تلگرامی این مجموعه باشند بیشتر از فعالیت‌های خوبی که در حال اجراست آگاهی می یابند.

وی حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در روز خبرنگار در گرگان و کسب مجوز برای پرداخت وام به ۳۰ خبرنگار، اضافه شدن چهار سینما، حمایت از ۱۰ فیلم مستند و برقراری مستمری مادام‌العمر برای هنرمندان دارای مدرک درجه یک هنری از ماه آینده را از جمله اقدامات این مجموعه برشمرد.

کشمیری با اشاره به سفر چندباره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این استان، از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه خواست پیگیر مراحل اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های امضا شده در زمان حضور وزیر باشند و گفت: امیدواریم تفاهم‌نامه‌ها با پیگیری شما به سرانجام برسد، زیرا نیاز است فعالان عرصه فرهنگ، هنر و رسانه استان بدانند مسئولان در این رابطه تاکنون چه اقداماتی کردند.

وی افزود: داشتن توانمندی برای خلق هنر و به تصویر درآوردن خوبی‌ها لطف الهی است که هنرمندان باید شکرگذار آن باشند و تلاش داریم با اجرای برنامه های مختلف بتوانیم علاوه بر حمایت، قدردان زحمات آنان باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اظهار تاسف از اینکه از کل بودجه فرهنگی کشور فقط دو درصد مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است گفت: انتظارات اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان با این سطح از بودجه برابری نمی‌کند.

کشمیری با اشاره به مشکلات حاکم بر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در زمان تحویل گرفتن پست مدیریت اضافه کرد: وظیفه این مجموعه فرهنگ‌سازی است اما زمانی که در این مسئولیت قرار گرفتم با ۱۹ پروژه نیمه تمام فرهنگی که هیچ کدام به ۵۰ درصد پیشرفت هم نرسیده بود، مواجه شدم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تاکید بر افزایش همدلی برای پیگیری مشکلات فرهنگی استان گفت: مدیران ادارات می توانند با هدف کمک به هنرمندان، آثار آنان را برای اهدا در مناسبت های مختلف خریداری کنند.کشمیری تصریح کرد:

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز در این نشست مدیریت فرهنگی را یک علم دانست و گفت: گلستان در حوزه مدیریت در دوران گذشته استان محرومی بوده در صورتی که زیرساخت‌های منابع کالبدی و انسانی باید درست مدیریت شود.

رمضان یازرلو با بیان اینکه امکانات و اعتبارات محدود است و با انتظارات از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تطابق ندارد اظهارداشت: ارتقای شاخصه‌های اختصاصی تولید تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و طراحی لباس با رویکرد ایده محوری از جمله برنامه های این مجموعه است.

وی بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان هیچ گونه محدودیتی در صدور مجوز برای اجرای موسیقی اقوام ندارد و برنامه‌ریزی شده تا هر کدام از شهرستان‌های استان میزبان کارگاه تخصصی در یک رشته هنری باشند و تلاش داریم اجرای برخی جشنواره‌های استانی را در شهرستان ها داشته باشیم.

احمد گلچین معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز در این نشست گفت: سال گذشته سه میلیارد ریال کتاب با هدف حمایت از نویسندگان این استان خریداری شده و امسال نیز آمادگی خرید کتاب‌های تخصصی و خاص را داریم.

وی افزود: برای نظارت بر عملکرد کانون‌های تبلیغات و چاپخانه‌ها کارشناسانی در نظر گرفته شده تا از موازی کاری و تولید کارهای غیرمجاز پرهیز شود.

به گزارش ایرنا در این نشست نمایندگانی از فعالان عرصه فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان‌های گنبدکاووس، مینودشت، گالیگش، رامیان، آزادشهر، مراوه تپه و کلاله در شرق استان به بیان مشکلات، خواسته ها و انتظارت خود از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان پرداختند که حمایت از خبرنگاران در شکایاتی که علیه آنان در زمینه افشاگری و مبارزه با فساد انجام می‌دهند، ایجاد خانه مطبوعات یا یک انجمن مستقل، ارزش‌گذاری خبرنگاران و حل مشکل بیمه آنان، تمرکززدایی از مرکز استان، جلوگیری از فعالیت آموزشگاه‌های هنری غیرمجاز و بدون مجوز، افزایش همکاری این اداره کل در معرفی آموزشگاه‌ها از جمله این خواسته ها بوده است.

توجه بیشتر به هنرمندان تجسمی و خرید آثار آنان، برگزاری جشنواره‌های استان در شهرستان‌ها، توجه به هنرمندان پیشکسوت، ایجاد مکانی برای گردهمایی‌های فعالان هنری شرق گلستان، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای خبرنگاران و حل مشکل مسکن آنان، توجه به استعدادیابی و هنر اقتصادی، داشتن نگاه عدالت محور در تخصیص منابع، راه اندازی انجمن سینمای جوان در گنبدکاووس و ایجاد مکان تمرین برای هنرمندان از دیگر خواسته های حاضران در این نشست بود.

۳۰۴۲/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.