محمد عسکری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دوره‌های آموزشی ضمن خدمت در قالب ۱۰ دوره آموزشی با مجموع ۱۸۴ ساعت و به صورت آنلاین (الکترونیکی) برگزار و ۴۶ هزار نفر ساعت در آن شرکت کردند.

وی افزود: در گنبدکاووس حدود ۵۰۰ مدرسه در سه مقطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم وجود دارد که بیشتر مدیران آن در دوره‌های آموزش ضمن خدمت شرکت کردند.

عسکری، اصول راهبردی تدریس و ارزشیابی، ایمنی و امنیت مدرسه، مدیریت مشارکتی و برنامه‌ریزی عملیاتی در مدرسه، اصول شاداب‌سازی مدرسه، مدیریت ارتباطات در مدرسه، رهبری آموزشی، نظارت و راهنمایی آموزشی، خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی در مدرسه و مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی از دوره‌های آموزش ضمن خدمت مدیران مدارس گنبدکاووس در تابستان امسال بود.

وی همچنین از آغاز دوره‌های آموزش ضمن خدمت برای ۳۸۳ نیروی حق‌التدریس آزاد که چندی پیش برای تدریس در سال تحصیلی جدید جذب آموزش و پرورش گنبدکاووس شدند، خبر داد و اضافه کرد: این دوره‌های آموزشی با هدف توانمندسازی نیروها و به مدت ۱۲۰ ساعت به صورت حضوری پیش بینی شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس ادامه داد: دوره‌های آموزش ضمن خدمت ویژه نیروهای حق‌التدریس آزاد آموزش و پرورش این شهرستان تا پایان مهر ادامه خواهد داشت.

عسکری همچنین از پیش بینی ۸۸ عنوان دوره آموزش ضمن خدمت برای جامعه فرهنگیان گنبدکاووس درسال تحصیلی پیش رو خبر داد و گفت: دراین دوره‌های آموزشی که درمجموع ۱۷۵۹ ساعت می‌شود، هر یک از فرهنگیان می بایست از ۴۰ تا ۲۰۰ ساعت دوره آموزش را به صورت حضوری سپری نماید.

وی، رشد عاطفی و اجتماعی نوجوانان و جوانان، مدرسه مجازی، مدیریت استرس در آموزش و پرورش، کارآفرینی، تربیت فرزند، تربیت اجتماعی کودکان، ایمنی و بهداشت محیط کار، آموزش مهارت های زندگی، ارزشیابی کیفی - توصیفی مقدماتی، اختلالات و نا بهنجاری های رفتاری دانش آموزان و روش‌های اصلاح آن، اختلالات یادگیری دانش آموزان، اصول و مبانی ارتباط جمعی، اقدام پژوهی، انشاء فارسی، مدیریت مالی در مدرسه، مدیریت مدرسه محور، مشاوره ازدواج، مقدمات مدیریت آموزشگاهی، مهارت‌های آزمایشگاهی درس علوم تجربی دوره ابتدایی و انگیزش در کار را از جمله عنوان‌های آموزش ضمن خدمت فرهنگیان گنبدکاووس درسال تحصیلی جدید ذکر کرد.

عسکری اضافه کرد: دوره‌های آموزش ضمن خدمت فرهنگیان گنبدی که تعداد آنها حدود پنج هزار نفر می‌باشد، هم درحوزه عمومی و هم درحوزه تخصصی شغلی و مدیریتی تعریف و پیش بینی شده است.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس درسال تحصیلی پیش رو افزون بر ۸۰ هزار دانش آموز از مقطع پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.