علی بیانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در دو روز گذشته ۲ بهله دلیجه , یک بهله سارگپه و یک قطعه یلوه آبی به این اداره تحویل شد که از این تعداد دو دلیجه و یلوه آبی پس از بیومتری و اطمینان از سلامت در زیستگاه طبیعی خود رها شدند و یک بهله دلیجه و سارگپه نیز برای تیمار و درمان به اداره حیات وحش استان و مرکز درمانی گناره منتقل گردیدند.

وی اعلام کرد: با هدف ارتقای مشارکت و تشویق شهروندان برای کمک به حیات وحش از دوستداران و حامیانی که این گونه پرندگان را به محیط زیست تحویل دهند، قدردانی می‌شود.

وی همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مصدوم یا بیمار، مراتب را از طریق تلفن ۱۵۴۰ به محیط زیست اطلاع دهند.

دلیجه از جمله گونه‌های حمایت شده و از پرندگان با اهمیت اکولوژیکی بوده و در کنترل جمعیت جانوران که ممکن است به باغات و کشاورزی آسیب رسان باشند نقش مؤثری دارد.

 سارگپه پرنده ای با طول حداکثر ۵۰ سانتیمتر و رنگ پر و بال بسیار متنوع با راه راه عرضی روی دم و نواری به رنگ تیره کمرنگ در انتهای دم است که در زمره پرندگان حمایت شده سازمان محیط زیست قرار دارد.

پرنده یلوه هم در علف زارهای مرطوب و مزارع غلات٬ تغذیه و جفت گیری می کند و طول بدنش ۲۰ سانتی متر و رنگ بال هایش قهوه ای است.

شهرستان گمیشان به سبب دارا بودن شرایط خاص اقلیمی و اکوسیستم موجود میزبان خیل زیادی از گونه‌های پرندگان شکاری، بویژه گونه حمایت شده دلیجه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.