ناصر جعفری روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : اطلاع رسانی یکی شهروند به اداره محیط زیست مینودشت مبنی بر حضور یک گروه شکارچی غیرمجاز در روستای ملاشی این شهرستان سبب شد تا محیط بانان محل اختفای شکارچیان را شناسایی و اقدام به دستگیری آنان کنند.

وی گفت : شکارچیان سه نفر و دارای سه قبضه سلاح شکاری بودند که به وسیله یک قلاده توله سگ شکاری در حال شکار غیرمجاز پرندگان بودند.

جعفری افزود: شکارچیان قصد فرار از منطقه را داشتند اما محیط‌بانان پس از تعقیب و گریز موفق به دستگیری یکی از متخلفین شده و لاشه یک طاقه قرقاول خزری ماده، یک قبضه سلاح شکاری دارای مجوز و ۲۴ تیر فشنگ ساچمه زنی را کشف و ضبط کردند.

وی گفت: تحقیقات برای شناسایی دو شکارچی متواری شده در حال انجام است و پرونده قضایی متخلفین برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان فرستاد می شود.

قرقاول خزری از گونه های تحت حمایت سازمان محیط زیست کشور و از پرندگان شکار ممنوع است و شکار هر طاقه قرقاول برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی چهار میلیون ریال جریمه در پی دارد.

قرقاول خزری از جمله پرندگان بومی و نادر ایران است که در مراتع و بوته ‌زارها زندگی می‌کند. 

شهرستان مینودشت  با داشتن زیستگاه های جنگلی حیات وحش میزبان گونه های حیات وحش نظیر مرال، شوکا، کل بز، خرس قهوه ای، پلنگ، قرقاول ، کبک دری و معمولی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.