سورنا ستاری روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های دانش‌ بنیان استان گلستان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایران نیروهای تحصیل‌ کرده‌ زیادی دارد که استفاده از دانش و خلاقیت آن ها برای ایجاد بهره‌وری بیشتر و تولید محصولات جدید، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بیشتر، فرصت های بیشتر اشتغال در بخش های گوناگون را فراهم خواهد کرد.

وی بیان کرد: استفاده از این نیروهای صاحب اندیشه و تفکر، می تواند مسیر حرکت اقتصاد ایران را از وابستگی و تکیه بر نفت به سمت اقتصاد دانش بنیان تغییر دهد.

معاون علم و فناوری رییس جمهوری افزود: در سال های اخیر دولت حمایت فراوانی از رونق صنایع دانش بنیان انجام داده و در نتیجه این پشتیبانی ها، ۴۰۰ شرکت محصولات دارای قابلیت صادرات تولید کرده و سال قبل توانستند ۹۰۰ میلیارد ریال ارز را با فروش محصولات وارد کشور کنند.

ستاری ادامه داد: در سال های اخیر نسل جدیدی کارآفرینان با اتکا به توسعه استارتاپ وارد محیط کسب و کار کشور شده و در حال تکاپو برای رقابت با شرکت های نامدار جهان و منطقه هستند.

رییس بنیاد ملی نخبگان به تلاش شرکت های دانش بنیان برای تولید داروهای جدید و پرکاربرد و دور شدن از آسیب تحریم اشاره کرد و گفت: توسعه فعالیت این گونه شرکت ها موجب افزایش توان تولید و خوداتکایی ایران شده و در حال حاضر بیش از ۹۷ درصد نیازهای دارویی کشور در داخل تولید می شود.

معاون علم و فناوری رییس جمهوری به راه اندازی بزرگ‌ترین شرکت های بیوتکنولوژی خاورمیانه در ایران اشاره کرد و گفت: این شرکت ها که پس از تحریم تاسیس شده اند با وجود عمر اندک، در زمینه صادرات تجهیزات پزشکی و انتقال دارو به خارج به ویژه شرق آسیا موفقیت های فراوانی کسب کرده اند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امروز سه‌شنبه برای سرکشی از شرکت‌ها و واحدهای فناور مراکز رشد وارد گلستان شد.

 سورنا ستاری در جریان سفر یک روزه خود به گلستان از شرکت های دانش بنیان نیاک، پویندگان پزشکی پردیس، کیمیا پژوهان خاور شیمی و محل های پیشنهادی برای ایجاد مراکز نوآوری سلامت و فناوری حوزه بهداشت گلستان، کارخانه نوآوری گرگان و گنبد و مرکز نوآوری دانشگاه آزاد علی آباد کتول دیدن کرد.

ستاری همچنین عصر امروز در جلسه رونق تولید و توسعه اقتصاد دانش بنیان استان در گنبد شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.