به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری مراوه‌تپه، شهرام کوسه غراوی در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: برای رفع محرومیت‌های مراوه‌تپه دربخش های مختلف، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز آمادگی سرمایه‌گذاری ۷۵۰۰ میلیارد ریالی را دارد.

وی گفت: درصورت تحقق سرمایه‌گذاری پیش بینی شده توسط بنیاد مستضعفان در مراوه‌تپه، تحولات جدی در بخش‌های مختلف این شهرستان رخ خواهد داد.

غراوی با یادآوری سفر سال گذشته رییس جمهوری به گلستان اضافه کرد: دراین سفر نیز مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای گردشگری، ۵۰ میلیارد ریال برای جاده مسیر مراوه تپه به جرگلان و مبلغ ۴۰ میلیارد ریال برای آسفالت جاده مسیر قازانقایه اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، فرماندار مراوه تپه نیز در این جلسه ایجاد اشتغال و عمران برای محرومیت‌زدایی را از اولویت‌های دولت تدبیر و امید دراین شهرستان اعلام کرد و گفت: وضعیت اشتغال در مراوه‌تپه خوب نیست و دستگاه‌های اجرایی بایستی در این خصوص تلاش بیشتری انجام دهند.

امانگلدی ضمیر با قدردانی از اهالی مرزنشین و مسوولان شهرستان مراوه‌تپه به خاطر حضور در برنامه‌های بزرگداشت هفته دولت، از آحاد مختلف مردم این شهرستان درخواست کرد تا در برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس نیز حضوری پررنگ داشته باشند.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در این جلسه گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی مرکز بهداشت مراوه‌تپه، تلاش داریم تا ۵۰ درصد کمبود نیروی اداری و خدماتی، پرستار، مراقبت‌های بهداشتی و بیماری‌ها، بهداشت محیط و تغذیه، ظرف ماه آینده برطرف شود.

دکتر عبدالرضا فاضل افزود: علاوه بر این، تلاش داریم نسبت به تامین تجهیزات پزشکی و تامین نیروی انسانی بیمارستان ۶۴ تختخوابی مراوه‌تپه تا ۹ ماه آینده اقدام شود.

 وی اضافه کرد: باتوجه به محرومیت مراوه‌تپه و بعد مسافت این شهرستان از مرکز استان تلاش داریم، ساختمان و تجهیزات مرکز جامع سلامت شهری مراوه تپه و نیز خانه بهداشت قازانقایه تا دهه مبارک فجر امسال تکمیل و در صورت امکان عملیات اجرایی مرکز جامع سلامت شهر گلیداغ هم آغاز شود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری مراوه‌تپه، مدیر آموزش و پرورش این شهرستان نیز در این جلسه از جذب ۱۶۴ نیروی انسانی جدید از نیروهای پیش‌دبستانی، حق‌التدریس و سوادآموزی خبر داد و گفت: با جذب این معلمان، کمبود نیروی انسانی جبران شد.

حضرتقلی حاجیلی دوجی همچنین از افزایش ۵۱۸ دانش‌آموز ثبت نامی در مراوه‌تپه نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: با شروع سال تحصیلی جدید، مدرسه شهید باهوش در روستای آق تُقه گوکلان واقع دربخش گلیداغ و یک مدرسه در روستای "یکه توت" بخش مرکزی این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

شهرستان مرزی مراوه تپه افزون بر ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.