غلامعلی نورا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این خط اعتباری پیش بینی شده تاکنون ۵۲ میلیارد ریال آن در قالب خرید پنج دستگاه کمباین و ۴۵ دستگاه تراکتور و همین تعداد ادوات کشاورزی توسط کشاورزان جذب و ۲۰ میلیارد ریال دیگر نیز در قالب ۲۳ فقره پرونده در نوبت بررسی از سوی بانک ها و پرداخت آن به متقاضیان قرار دارد.

وی اضافه کرد: برای ۱۱۲ نفر دیگر از کشاورزان متقاضی نوسازی و خرید ماشین‌آلات کشاورزی در گنبدکاووس به منظور بهره‌مندی از تسهیلات این بخش، تشکیل پرونده به ارزش حدود ۱۴۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

نورا گفت: امسال به دلیل برخی مشکلات شرکت تراکتورسازی تبریز و صادر نشدن پیش‌فاکتور از سوی نمایندگی این شرکت در گنبدکاووس، کار پرداخت تسهیلات طرح مکانیزسیون کشاورزی به تاخیر افتاد که بر اساس پیگیری‌های انجام شده این مشکلات ظرف هفته آینده رفع می‌شود.

وی با مثبت دانستن تسهیلات پیش‌بینی شده در چند سال اخیر برای نوسازی ماشین‌آلات و ادوات بخش کشاورزی در استان گلستان و گنبدکاووس، تصریح کرد: هم اکنون عمر مفید ۴۰ درصد از پنج هزارو ۷۱۰ دستگاه تراکتور موجود دراین شهرستان کمتر از ۱۳ سال است.

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس ادامه داد: عمر ۴۰ درصد دیگر از تراکتورهای موجود در این شهرستان بین ۱۳ تا ۲۰ سال و عمر ۲۰ درصد دیگر از تراکتورها هم بالای ۲۰ سال می‌باشد.

نورا از وجود ۵۲۵ دستگاه کمباین در گنبدکاووس نیز خبر داد و گفت: درحال حاضر عمر ۶۰ درصد این کمباین‌ها بالای ۱۵ سال و ۴۰ درصد بالای ۳۰ سال است.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و دارا بودن افزون بر ۱۶۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان‌های مهم در تولیدات بخش کشاورزی بالاخص تولید غلات در استان گلستان و کشور است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.