نایب رییس هیات انجمن‌های ورزشی گلستان روز شنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: در این مسابقات که پنجشنبه و جمعه برگزار شد، هفت تیم گلستان، داتیس تهران و اوات هرمزگان، تهران راگبی، عقاب هرمزگان، تک ستاره قائم شهر و نفت هرمزگان حضور داشتند که در دو گروه ۳ و ۴ تیمی با هم رقابت کردند.

مریم قوشچی اظهار داشت: پس از تیم های تهران و گلستان، تیم عقاب هرمزگان در رده سوم قرار گرفت.

نایب رییس هیات انجمن‌های ورزشی گلستان از روند رو به رشد این ورزش در استان اظهار رضایت کرد و گفت: راگبی در گلستان عمری حدود هفت ساله دارد و این ورزش برای توسعه و کسب عنوان در رقابت‌های کشوری، نیازمند تامین امکانات و فرصت بیشتری است.

قوشچی افزود: هم اینک راگبی دختران گلستان در گرگان و بندرگز پیگیری می‌شود و دیگر شهرهای استان از زمینه لازم برای راه اندازی این رشته برخوردار نشده اند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های هیأت انجمن‌های ورزشی گلستان اعزام بیشتر علاقه‌مندان برای حضور در دوره‌های مربیگری است تا از این طریق افراد مستعد شناسایی و به صورت حرفه‌ای جذب این ورزش شوند.

به گفته وی تعداد ورزشکاران راگبی دختران گلستان حدود ۱۰۰ نفر است که تلاش می‌شود با برگزاری دوره‌های مربیگری و تربیت مربیان جوان و علاقه مند، آنها برای کشف استعدادهای جدید این رشته همت کنند.

راگبی به صورت ۱۵ و ۷ نفره به ترتیب در وقت‌های ۴۰ دقیقه‌ای و ۷ دقیقه‌ای برگزار می‌شود که در ایران در بخش مردان بیشتر به صورت ۱۵ نفره و در بخش زنان هفت نفره است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.