علی بیانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تشدید فعالیت نیروهای یگان حفاظت محیط زیست، ماموران در عملیت های جداگانه موفق به شناسایی سه گروه از بازگیران شده و با غافلگیری توانستند موتورسیکلت آنان را توقیف کنند.

وی گفت : هر چند تعدادی از متخلفان با برجای گذاشتن موتور سیکلت و دیگر ادوات بازگیری مانند شبچه و پرنده طعمه از متواری شدند اما اقدامات لازم در خصوص شناسایی آنان به سرنخ های خوبی رسیده است.

 بگفته وی در این خصوص تاکنون یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده است .

وی افزود: گشت محیطبانان اغلب از بامداد آغاز و در حوزه زیستگاه‌های بندرترکمن، تالاب بین المللی گمیشان و منطقه شکار ممنوع صوفی‌کم و سایر زیستگاه‌های شهرستانهای غرب استان ادامه می یابد.

پرندگان شکاری همچون بحری، بالابان، شاهین از گونه‌های در معرض خطر انقراض بوده که مورد طمع افراد سودجو و منفعت طلب قرار دارند.

بیانی همچنین گفت: بر اساس قانون شکار و صید، متخلفان علاوه بر جریمه و جزای نقدی، حسب مورد از سوی محاکم قضائی به حبس محکوم می‌شوند.

گلستان از جمله معدود تنفس گاه‌های گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری کشور به شمار آمده و به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.