ناصر جعفری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست علی‌آبادکتول امروز این افراد را در منطقه حاجی لنگ ارتفاعات سیاه مرزکوه شناسایی و دستگیر کردند.

وی در تشریح این عملیات بیان کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر شنیده شدن صدای شلیک چند گلوله در منطقه حاجی لنگ،محیط بانان عازم منطقه شده و با پایش وضعیت منطقه و شناسایی محل اختفای شکارچیان با اقدام به موقع موفق به دستگیری سه شکارچی غیر مجاز شدند.

بگفته جعفری در بازدید از وسایل همراه این شکارچیان تعداد ۲ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز شامل یک قبضه اسلحه گلوله زنی و یک قبضه اسلحه تک‌لول ساچمه زنی کشف و ضبط شد.

علی آباد کتول در ۴۰ کیلومتری شرق گرگان به سبب دارا بودن زیستگاه های جنگلی مناسب میزبان طیف گسترده ای از حیات وحش از جمله پلنگ، خرس، مرال، شوکا، کل، بز، قوچ، میش و گرگ است.

همچنین به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان در پی اطلاع رسانی یکی از همیاران محیط زیست در روستای مهترکلاته کردکوی مبنی بر گرفتار شدن دو قلاده شغال در چاه کشاورزی اراضی زراعی این روستا، مامورین حفاظت محیط زیست با همراه داشتن ادوات و تجهیزات لازم به محل مراجعه کرده و موفق به نجات حیوانات شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.