هادی حق شناس امروز چهارشنبه در دیدار با مشاور وزیر امور خارجه و شماری از دیپلمات های اسبق اظهار داشت: با توجه به اهتمام وزارت امور خارجه برای احداث یک مرکز آموزشی در گلستان، بهترین گزینه ایجاد یک مرکز هنرستانی مرتبط با صنایع دریایی با هدف رونق و توسعه اشتغال و فرصت سازی برای به کارگیری دانش آموختگان این مرکز در صنایع کشتیرانی داخل و خارج کشور است.

وی بیان کرد: گلستان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی دارای رتبه تک رقمی کشور بوده اما درآمد سرانه مردم این استان ۵۰ درصد میانگین درآمد سرانه مردم کشور است که خام فروشی و ایجاد نکردن ارزش افزوده در محصولات با استفاده از صنایع تبدیلی، از جمله دلایل این کاهش بهره وری است.

استاندار گلستان به حضور اقوام گوناگون در این استان از جمله ترکمن ها اشاره کرد و این ظرفیت را فرصت مناسبی برای توسعه روابط با کشور ترکمنستان دانست.

مشاور وزیر امور خارجه هم در این دیدار گفت: با توجه به تجربه پویش راه اندازی شده توسط وزارت امورخارجه که به ساخت مدرسه مدرن در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب منجر شد، تکرار این اتفاق برای ایجاد ۳ هنرستان در گلستان، لرستان و خوزستان در دستور کار قرار دارد و امیدواریم زمینه ساخت این مرکز آموزشی در شهر سیل زده گمیشان فراهم شود.

همچنین در این دیدار که با حضوری برخی دیپلمات های پیشین وزارت امور خارجه برگزار شد، پیشنهاد ایجاد شورای روابط خارجی با محوریت دیپلمات ها و ارائه دانش و تجربه به استان ها مطرح و مورد تایید استاندار گلستان قرار گرفت.

مشاور وزیر امور خارجه و جمعی از دیپلمات های پیشین این وزارتخانه همچنین صبح امروز از برخی محلات سیل زده شهر سیلزده گمیشان دیدن کردند.

در جریان سیل امسال استان گلستان آسیب های زیادی به نقاط مختلف بویژه شهر ساحلی گمیشان وارد شد.

تمام ساکنان شهرستان گمیشان در کرانه شرقی دریای خزر ترکمن هستند و عمده شغل آنها کشاورزی، دامداری و صید از دریاست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.