وحید وسکوئی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین زندانیان جرائم غیرعمد گلستان شامل محکومین مهریه، نفقه، بدهکاران مالی و حوادث کارگاهی هستند.

وی افزود: سال گذشته و ابتدای امسال ۱۸ زندانی ناشی از جرائم غیرعمد رانندگی با تلاش ستاد دیه استان و پرداخت سه میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال خسارت از صندوق خسارت بدنی آزاد شده و هم اینک گلستان زندانی محکوم جرائم غیرعمد رانندگی ندارد.

وی بیان کرد: پارسال ۱۸۲ نفر از زندان‌های این استان با بدهی ۲۸۳ میلیارد ریالی آزاد شدند که شاکیان از ۲۳۳ میلیارد ریال حق خود گذشته و مابقی از محل اعتبارات ستاد دیه تامین شد.

معاون مدیرکل زندان‌ها گلستان گفت: این استان سال گذشته در زمینه آزادی زندانیان از محل رضایت شاکیان با ۸۲.۵ درصد رتبه اول کشور را کسب کرد.

وسکویی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۵ زندانی جرایم غیرعمد این استان با پرداخت دیون توسط ستاد دیه، پرداخت تسهیلات و گذشت خیرین آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه گلستان گفت: ۷۲ نفر از این زندانیان با پرداخت وام از محل اعتبارات ستاد دیه و مابقی با پرداخت دیون توسط خیرین و ستاد دیه آزاد شده و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

وی بیان کرد: مبلغ کل بدهی این افراد، ۳۰ میلیارد ریال بود که ۸۲۰ میلیون ریال آن بدون واسطه توسط خیرین پرداخت شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.