رضوان حکیم‌زاده روز دوشنبه درحاشیه نشست تخصصی علمی - آموزشی ویژه مدیران، معاونان، کارشناسان و رهبران آموزش ابتدایی شرق استان گلستان به خبرنگار ایرنا گفت: تا الان کار ثبت نام ۹۴ درصد جمعیت دانش آموزی ابتدایی کشور پایان یافته است.

وی افزود: کار ساماندهی نیروی انسانی مدارس ابتدایی کشور نیز پایان یافته و هیچ کلاس درسی در آغاز سال تحصیلی جدید بدون معلم نخواهد بود.

حکیم‌زاده اضافه کرد: با وجود اینکه امسال ثبت نام دانش آموزان پایه اول دبستان در مقایسه با سال قبل ۱.۸ درصد افزایش داشته است اما همچنان آمار بازماندگان از تحصیل در مقطع ابتدایی بالاست.

وی تصریح کرد: پارسال ۱۴۱ هزار بازمانده از تحصیل در سراسر کشور شناسایی و اسامی آنان به استان ها و شهرستان ها اعلام شد که در نهایت فقط ۳۴ هزار نفر آنان جذب شدند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از مجموع آمار دانشآموزان بازمانده از تحصیل در کشور فقط ۹۰۰ نفر سهم استان گلستان بود که با تلاش مدیران آموزش و پرورش ۵۰ درصد این دانش آموزان جذب شدند.

حکیم‌زاده با تاکید بر ضرورت جذب بازماندگان از تحصیل در مدارس، افزود: برای موفقیت در این کار، همه دستگاه ها، ادارات و نهادها بایستی با آموزش و پرورش همکاری و درصورت امکان مشکلات ترک تحصیل دانش آموزان که بیشتر جنبه اقتصادی دارد را رفع کنند.

وی، پوشش تحصیلی پایه پیش دبستانی در استان گلستان را پایین‌تر از میانگین کشوری دانست و اضافه کرد: درحالی که میانگین پوشش این پایه در کشور ۷۴.۴ درصد است اما این رقم در گلستان ۷۱ درصد می‌باشد.

حکیم‌زاده اضافه کرد: پوشش تحصیلی پیش دبستانی در گلستان حتی پایینتر از برخی استان های محروم کشور همچون سیستان و بلوچستان با ۸۵ درصد و خراسان شمالی و ایلام  با ۹۰ درصد است.

وی تصریح کرد: ارتقای پوشش تحصیلی در پیش دبستانی گامی مهم برای تحقق عدالت آموزشی بویژه در مناطق محروم و کمتر برخودار است که بایستی تلاش کرد تا شرایط لازم برای تحصیل این پایه آماده شود.

به گزارش ایرنا، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از روز گذشته به گلستان سفر کرده تا علاوه بر بازدید از برخی مدارس ابتدایی، دو نشست جداگانه با مدیران، معاونان، کارشناسان و راهبران آموزش ابتدایی شرق و غرب استان برگزار نماید.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.