به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، در این آیین که روز سه شنبه با حضور تنی چند از مدیران کل، مسئولان دستگاه‌های اجرایی گلستان و شهرستان کلاله برگزار شد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ، اظهارداشت: شهیدان رجایی و باهنر از چه ویژگی‌هایی برخوردار بودند که در دل مردم ایران جای گرفته و ماندگار شدند.

علی نذیری با بیان اینکه مقام معظم رهبری پیوسته بر توسعه علم و دانش تاکید می‌کنند، افزود : در حال حاضر در استان گلستان ۶۵ هزار دانشجو در ۱۶۰ د انشگاه به تحصیل مشغول هستند که از این تعداد ۳۰ هزار نفر را زنان و ۳۵ هزار نفر را نیز مردان تشکیل می دهند.

وی به برخی طرح‌های توسعه در استان گلستان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح زهکشی به وسعت ۲۸۰ هزار هکتار، خرید تضمینی محصولات زراعی شامل گندم، جو و سویا ، توسعه دام‌های سنگین دو منظوره، طرح تشکیل اورژانس اقتصادی در فرمانداری‌های شهرستان‌های استان، توسعه بنگاه‌های تولیدی، توسعه سرمایه‌گذاری جدید در شهرک‌های صنعتی، راه اندازی ۴۰ بازار چه دائمی و ۶۵ بازارچه موقت از جمله برنامه‌های توسعه اقتصادی و کشاورزی در استان گلستان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان با بیان اینکه ۲۴ شهرک و ناحیه صنعتی در استان فعالیت دارند، به نقش توسعه بخش کشاورزی در کسب رتبه های برتر کشوری استان اشاره کرد و گفت: گلستان د ر تولید دانه‌های روغنی رتبه اول@ گندم رتبه دوم ، توتون رتبه سوم و در تولید شالی رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

در این مراسم فرماندار نیز کلاله به توطئه های دشمنان در جهت مقابله با خدمات و عملکرد دولت اشاره کرد و گفت: ایجاد یاس و نومیدی در بین مردم و کمرنگ جلوه دادن خدمات دولت از توطئه های برجسته دشمنان است.

علی اصغر بیانی، اتحاد، همدلی و زندگی مسالمت آمیز قومیت‌ها و مذاهب مختلف ساکن در این منطقه را از ویژگی‌های شاخص این شهرستان دانست و گفت: مردم بر این اساس در عرصه های مختلف ضمن مقابله با توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان، از دستآوردهای انقلاب اسلامی قاطعانه دفاع می کنند.

فرماندار کلاله امسال را سال عمران و آبادانی این شهرستان اعلام کرد و اظهار داشت: امروز در چهارمین روز از هفته دولت ۱۲۹ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر۵۳۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، به صورت متمرکز در دو شهر کلاله و فراغی و روستاهای این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی میشود.

وی گفت: از این مجموعه ۸۴ پروژه عمرانی است که با اعتباری بالغ بر ۴۷۴ میلیارد ریال ۷۱ پروژه افتتاح و اجرای ۱۳طرح نیز آغاز می شود.

فرماندار کلاله همچنین در ادامه این گزارش از افتتاح ۴۵ طرح اقتصادی نیز خبر داد و گفت: این پروژه ها با ۶۰ میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال در این شهرستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

بیانی ادامه داد: با افتتاح پروژه های هفته دولت در این شهرستان برای ۱۷۰ نفر زمینه اشتغال پایدار فراهم می شود.

نماینده مردم  شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس نیز گفت: هفته دولت بهترین فرصت برای تقدیر و تجلیل از کارکنان بخصوص تقدیر از خدمتگزارانی است که طی ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار هم و با وحدت و همدلی صادقانه کارکرده و ضمن تلاش برای توسعه و پیشرفت کشور، توطئه ها و ترفند های دشمنان را هم با شکست روبرو کرده اند.

شهرام کوسه غراوی وظیفه نمایندگان مجلس را قانونگذاری دانست و افزود: نمایندگان در کنار وظیفه اصلی خود در اجرای طرح و پروژه های محتلف خدماتی، زیربنایی و عمرانی در کنار مدیران دستگاه های اجرایی تلاش و پیگیری‌های لازم را دارند.

نماینده مردم چهار شهرستان شرق گلستان در مجلس با اشاره به تحریم های دشمن و تلاش دولتمردان برای بهبود شرایط زندگی مردم تاکید کرد : امروز زمانی است که در کنار هم باید به مدیران و مسئولان اجرایی انگیزه، انرژی و امید بدهیم تا دراین شرایط سخت اقتصادی تلاش ارزندهای برای بهبود شرایط زندگی مردم و توسعه و پیشرفت کشور داشته باشند.

شهرستان کلاله با بیش از ۱۳۰هزار نفر جمعیت ، در شرق استان گلستان واقع است.

/۱۸۶۰/۷۴۷۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.