به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدتقی زمانی‌نژاد روز سه‌شنبه درحاشیه افتتاح یک واحد مسکونی احداثی در روستای سیل‌زده "ایمر توره‌ملا" از توابع بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس که استاندار گلستان نیز حضور داشت، به خبرنگاران گفت: با پرداخت این میزان کمک بلاعوض و نیز تسهیلات بانکی پیش بینی شده، عملیات تعمیر ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده پایان یافته‌ است.

وی یادآور شد: در جریان سیل روزهای آغازین امسال در گلستان به ۲۱ هزار واحد مسکونی خسارت وارد شد که ۱۳ هزار واحد آن نیازمند تعمیر و ۷۳۰۰ واحد دیگر نیز بایستی احداث دارند.

زمانی نژاد اضافه کرد: عملیات تعمیر ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد پایان یافته و تعمیرات سه هزار واحد باقی مانده که اخیرا اعتبار مورد نیاز آن تخصیص یافته تا پایان شهریور امسال انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: از مجموع ۷۳۰۰ واحد مسکونی احداثی در مناطق سیلزده گلستان که ۵۸۰۰ واحد آن در روستاها و ۱۵۰۰ واحد آن در مناطق شهری واقع  هستند، تاکنون کار ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی پایان یافته و بقیه نیز در دست اقدام هستند که بخشی تا پایان آذر ماه و بخش دیگری نیز تا پایان امسال تمام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان ادامه داد: تاکنون پرونده ۹۸ درصد واحدهای نیازمند احداث در مناطق روستایی و ۶۲ درصد واحدهای نیازمند به احداث در مناطق شهری استان به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شدند و در مجموع ۷۴ درصد پرونده‌ها (شهری و روستایی) منجر به انعقاد قرارداد شده‌ است.

زمانی نژاد با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: دراین هفته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در مجموع ۲۲۰۰ میلیارد ریال طرح افتتاحی دارد که ۲۹ هزار و ۱۹۲ خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: بهره‌برداری از ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی تعمیراتی و ۲۰۰ واحد مسکونی احداثی سیل زدگان، افتتاح ۳۳ طرح هادی روستایی، بهره برداری از ۱۲۲۱ واحد مسکونی روستایی در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن، افتتاح پنج واحد مسکونی روستایی از محل حساب ۱۰۰ حضرت امام، صدور و تحویل ۱۹۴۵ جلد سند مالکیت روستایی و ۲۹۳ جلد سند مالکیت شهری و نیز واگذاری ۱۶۲ قطعه زمین مسکونی روستایی به زوج های جوان و فاقد زمین از طرح های افتتاحی بنیاد مسکن گلستان در هفته دولت است.

به گزارش ایرنا از اواخر سال ۹۷ و در پی بارندگی های رگباری، بخش وسیعی از گلستان به زیر آب رفت و بر اساس برخی آمار و بدون احتساب بارش اخیر و آب ناشی از ذوب برف در ارتفاعات استان دستکم ۲.۲ میلیارد مترمکعب روان آب در سطح منطقه جاری شده‌است.
در سیل اوایل امسال گلستان، اگرچه شهرستان‌های شرقی این استان مدت زمان کمتری درگیر سیل بودند اما تخریب خانه‌های مسکونی، واحدهای تولیدی و صنفی، زیرساخت های شهری و روستایی، مزارع و باغات در آنها زیاد بود و مناطق غربی و شمالی استان همچون آق قلا و گمیشان هم در کنار تخریب و آسیب ها با آبگرفتگی‌های طولانی، رطوبت شدید، کاهش بهداشت عمومی و مشکلاتی از این دست مواجه شدند.

/۳۰۳۹//۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.