به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که روز سه‌شنبه و به صورت متمرکز در موسسه آموزش عالی غیردولتی شمس گنبدکاووس برگزار شد، فرماندار ویژه این شهرستان درسخنانی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: برای عملیات اجرایی ۲۴۳ طرح عمرانی، تولیدی و اقتصادی گنبدکاووس که ۲۱۲ طرح آن افتتاحی و ۳۱ طرح دیگر آن کلنگ‌زنی است، درمجموع ۳۰۴۳ میلیارد و ۹۲۹ میلیون ریال هزینه شده و می‌شود.

عبدالقدیر کریمی افزود: با افتتاح طرح های هفته دولت امسال در گنبدکاووس که ارزش آنها پنج میلیارد ریال بیشتر از هفته دولت سال قبل است، برای ۴۲۳ نفر فرصت شغلی ایجاد شده‌ است.

وی با اشاره به رویکردها و اولویت‌ها برای توسعه و عمران گنبدکاووس، گفت: اتحاد و همدلی بین اقوام و مذاهب و نیز بین مسوولان و علما و روحانیون شیعه و اهل سنت، استفاده از همه ظرفیت‌های شهرستانی، استانی و ملی توسط مدیران و بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی از مهمترین رویکردها است.

کریمی اضافه کرد: با تلاش مدیران گنبدکاووس در دو سال گذشته از مجموع ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان گلستان، ۶۰ درصد آن در این شهرستان بوده که تلاش داریم این درصد را حفظ و آن را ارتقا دهیم.

وی همچنین از پایان یافتن عملیات تعمیر ۳۸۴۰ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل امسال در گنبدکاووس خبر داد و گفت: عملیات احداث ۱۳۶۲ واحد تخریبی از این رخداد طبیعی نیز آغاز شده و تا پایان سال جاری تمام می‌شود.

به گزارش ایرنا، امام جمعه گنبدکاووس نیز دراین مراسم با تبریک هفته دولت با اشاره به مشکلات و تنگناهای مالی دولت و نیز وجود حجم بالای نقدینگی در دست مردم، برلزوم هدایت صحیح نقدینگی‌ها به سمت تولید تاکید کرد و گفت: نگاه به دارایی های داخلی و حمایت از تولید کنندگان و کارآفرینان که به گفته رهبری انقلاب همچون سرداران دفاع مقدس هستند، راهکار مقابله با تحریم دشمنان است.

حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی، شهیدان رجایی و باهنر را اسوه تواضع و فروتنی، مدیریت و شجاعت دانست و افزود: مجموعه سرمایه گذاری‌های خوب بخش خصوصی و دولت طی چند سال اخیر در گنبدکاووس در مردم امید به آینده ایجاد کرده که باید این مسیر ادامه و تقویت یابد.

به گزارش ایرنا، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس نیز دراین مراسم، خدمت صادقانه به مردم را توفیقی الهی دانست و گفت: مدیران در قبال مسوولیت خود، نزد خداوند پاسخگو باشند و بهتر است با رعایت اخلاق و وجدان کاری در حد توان و نیز قوانین و مقررات به مردم که صاحبان اصلی انقلاب هستند، خدمت کنند.

آخوند عبدالباسط نوریزاد با استناد به احادیثی از نبی مکرم اسلام (ص) و امام علی (ع)، افزود: رعایت اخلاق در همه شئونات شغلی یک اصل است و مدیران هرگز نبایستی آن را فدای سیاست نمایند.

به گزارش ایرنا، درپایان این مراسم استاندار گلستان و مسوولان گنبدکاووس علاوه بر افتتاح باشگاه پرورش اندام موسسه آموزش عالی غیردولتی شمس، دانشکده علوم پایه و افزایش ظرفیت ایستگاه برق ۲۳۰ کیلوولت فجر این شهرستان را نیز افتتاح کردند.

پیش از این مراسم نیز استاندار گلستان یک واحد مسکونی احداث شده برای سیل‌زدگان گنبدکاووس در روستای ایمر توره‌ملا از توابع بخش مرکزی این شهرستان را افتتاح کرد و به رسم یادبود تعدادی لوازم خانگی از جمله یخچال، فرش، اجاق گاز، پتو و ظروف آشپزی به صاحب این واحد مسکونی اهدا کرد.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.