مختار مهاجر دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت : بیش از 83 درصد از مجموع ۹۷۰ واحد مرغداری گلستان با ظرفیت جوجه ریزی ۱۶ میلیون قطعه در سال در حال تولید گوشت سفید هستند.

وی افزود : ۱۱میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه در وزن های مختلف آماده عرضه و تولید برای هفته های آینده در بازار است .

 مختار مهاجر با اشاره به میزان مصرف روزانه مرغ در استان گفت : در ارزیابی صورت گرفته این رقم ۸۵ تن در روز برآورد شده که به سبب بازگشت حجاج و افزایش ضیافت های شام و ناهار این میزان افزایش داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: روز گذشته و برای اطمینان خاطر بیشتر، ۱۰۵ تن مرغ با قیمت مصوب در مراکز فروش توزیع شده و مشکلی برای افزایش این میزان هم وجود ندارد.

مهاجر گفت : تمهیدات لازم برای ماه محرم نیز اندیشیده شده و هیچ نگرانی وجود ندارد و در حال حاضر روزانه ۵۰۰ تن مرغ به بیش از 10 استان کشور ارسال می شود.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: در سال زراعی گذشته هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات به بهره برداران حوزه های مختلف کشاورزی استان پرداخت شده و علی رغم اینکه تعهد ایجاد اشتغال ثبتی در حوزه جهاد کشاورزی ۲۵۰۰ نفر بود موفق به ایجاد حدود ۳۵۰۰ شغل جدید شدیم.

مهاجر با اشاره به وقوع سیل در گلستان گفت : در بدترین شرایط استان پس از سیل که تصور می‎شد ۴۰۰ هزار تن گندم تولید ‎شود، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم در استان تولید شد.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی دو ماه در خدمت کشاورزان بودند تا  محصولات کشاورزی پس از سیل حفظ شود که با تلاش آن ها، ۷۰ درصد اراضی در دو نوبت قارچ کشت زده شد و از پوسیدگی و کپک گندم جلوگیری شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.